خبرهای داغ:
جوانان ما بسیار دارای استعداد و سرشار از ایده هستند و قطعا اگر به ذهنیت ما جوانان توجه شود و حمایت از آن صورت بگیرد شاهد یک جامعه آرمانی و ایده آل خواهیم بود.
کد خبر: ۹۲۶۱۱۶۳
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیجهدا زابلی نژاد،جوان نابغه و نخبه و تحصیلکرده کشور فرانسه که در زمینه هنرهای تجسمی تحصیلات آکادمیک دارد وی کارشناس طراحی چاپ پارچه و لباس و فارغ التحصیل کارشناس ارشد در رشته پژوهش و هنر از دانشگاه پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران می‌باشد وی برای ادامه تحصیل به کشور فرانسه عزیمت می‌کند تا با کوله باری از دانش و تجربه به کشور باز گردد. هدا زابلی نژاد در قامت یک نخبه ایده‌ها و فعالیت‌های خوبی را در کشور در حوزه هنر آغاز کرده است.
چندی پیش سایت خبری تیتر جالب، شجاعت و کارامدی و توانمندی این بانوی نخبه نمونه در حضور اصحاب رسانه را تحسین و وی را به عنوان بانوی نابغه و نمونه ماه انتخاب نمود از این رو پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس گفت وگویی را با این بانوی نابغه ایرانی انجام داد که ماحصل آن را می خوانید:

وی در این گفت وگو به کمرنگ بودن حوزه هنر در جامعه اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من حوزه هنر در کشور ما کمرنگ است و مردم بیشتر از این‌ها نیازمند یک تلطیف روحی از حوزه هنری هستند. شفاف بگویم که بعد از جنگ به مقوله هنر به عنوان یک کالای لوکس نگاه کردند که گویی مختص یک قشر مرفه یا خاص است در حالیکه اینگونه نیست.
این بانوی نابغه ادامه داد: مقوله هنر ارتباط مستقیمی با بطن جامعه و افراد آن دارد و این در حالی است که هنر در بسیاری از کشورها جایگاه ویژه و بالایی را به خود اختصاص داده است. هنر باید در فضای عمومی جامعه، نهادینه و از فضای اختصاصی خارج شود تا بتواند با روحیه و حتی کسب و کار افراد ارتباط مستقیمی پیدا کند.
زابلی نژاد، نگاه وارداتی به هنر را اشتباه دانست و اظهار داشت: متاسفانه نگاه به هنر در کشور ما بیشتر نگاهی وارداتی است و می توان گفت که به نوعی از حالت تولیدکنندگی در آمده ایم . اگر چه در مثال معروفی می خوانیم «هنر نزد ایرانیان است و بس» اما این عبارت زیبا در حد یک مفهوم ماندگار و ظاهری باقی مانده است و کمتر سعی شده نگاهمان نگاه حمایت از تولید و صادرات باشد.

صاحب کتاب سیمای زن در آثار ایران پیش از تاریخ تصریح کرد: کتاب سیمای زن در آثار ایران پیش از تاریخ در سالهای ۱۳۸۷-۸۹ به رشته تالیف درآوردم. در این کتاب با طبقه بندی آثار به سه بخش لوح ها و مهرها، ظروف و نقوش برجسته صخره ای به جا مانده از دوره ایلامی و پیش از آن(قبل از دوره مادها) به جایگاه زن در بخش های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، مذهبی و… می پردازد.
وی ادامه داد: هدف از تألیف این کتاب جای خالی این موضوع در میان پژوهش ها و کتب مرجع در رشته هنر مربوط به دوره پیشا تاریخی است. این کتاب در سال ۸۸ به عنوان پژوهش برتر پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران شناخته شد و جزء اولین پژوهش هایی است که به طور جامع و کامل در آن به بررسی و تحلیل نقوش سنتی ایرانی از دوره پیش از اسلامی تا انتهای قاجار از دیدگاه نشانه شناسی ساختارگرا و پسا ساختارگرا وارد می شود.
کارشناس ارشد پژوهش و هنر دانشگاه پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران افزود: خوبی هنرهای تجسمی این است که بین رشته ای است و تجمیعی از هنرها در آن وجود دارد که می‌توان به همه آن هنرها دست پیدا کرد و از آن ها در مسیر درست، استفاده بهینه کرد. خاصیت ذهنیت انسان معاصر این است که جمعی فکر کند و خود را محدود به یک رشته خاصی نکند.
وی در انتقادی از وضعیت نخبگان در کشور گفت: درب‌های تمامی دنیا به روی نخبگان ایرانی باز است به جزء کشور خودمان که کمتر توجهی به ایده‌ها و فعالیت‌های مستمر و اثرگذار یک جوان نخبه می‌کنند و متاسفانه بین دوستانم هر کسی را که می‌بینم یا رفته اند یا در حال عزیمت هستند. جوانان ما بسیار دارای استعداد و سرشار از ایده هستند و قطعا اگر به ذهنیت ما جوانان توجه شود و حمایت از آن صورت بگیرد شاهد یک جامعه آرمانی و ایده آل خواهیم بود.
این بانوی نخبه تاکید کرد: تمام حرف من به مسئولین عزیز این است که اگر نخبه را حمایت نمی‌کنید حداقل اذیت هم نکنید، مانع تراشی‌ها در یکسری از فعالیت‌ها و به خصوص ارزش یابی مدرک واقعا کار ما را در کشور سخت کرده است.

طنین یاس - حامدکوماهی

ارسال نظرات