خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با بسیج:

قرارداد ۲۵ ساله تهران-پکن در تضاد با منافع آمریکا است

خوش عقیده بیان کرد: با امضای این قرارداد نقشه آمریکا برای انزوای ایران شکست خورده و ابتکار عمل از آمریکا گرفته می شود و این قرارداد در تضاد با منافع آمریکاست.
کد خبر: ۹۲۶۱۱۷۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

خوش عقیده کارشناس مسائل سیاسی سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با اشاره به عملیات گسترده روانی علیه جمهوری اسلامی در بستر توییتر و اینستاگرام بیان کرد: این عملیات روانی توسط ترامپ و عده‌ای از نخبگان علیه حکم اعدام سه نفر ازکسانی که در بمب گذاری مهاباد دست داشتند شکل گرفت و هشتک اعدام نکنید مورد استقبال عده‌ای بی بصیرت، سلبریتی و نخبه قرار گرفت.

وی گفت: نتایج بررسی ها نشان می دهد ۱۶ درصد تولید محتوا در داخل کشور، ۷۰ درصد از آمریکا و ربات ها و کاربران فیک ۱۴ درصد از سوی عربستان، دانمارک، کانادا و منافقین و سلطنت طلب ها بوده است.

خوش عقیده در ادامه اظهار کرد: چگونه است که در زمان قتل دختری به نام رومینا همان عده انتظار اعدام شدن قاتل را داشتند و حالا درباره این سه تروریست هشتگ اعدام نکنید را هم صدا با ترامپ ترند می کنند؟! در بحث اعدام جاسوسی به نام موسوی مجد منفعلانه برخورد کرده او را منتسب به جریان انقلابی و بسیج می دانند که از قضا مورد استقبال هم قرار نگرفت.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تجاوز جنگنده اسرائیلی در آسمان سوریه به پرواز هواپیمایی ماهان عنوان کرد: هیچ صدایی از جماعتی که داد حمایت از ایران و حقوق بشر می زنند بلند نشده و پیگیر حقوق از دست رفته هموطنان که در این پرواز حضورداشتند نیستند.

وی در ادامه سخنان خود به قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین اشاره و تصریح کرد: عده ای فرصت طلب این قرارداد را واگذاری ایران و جزایر کیش و قشم به چین و سقوط حاکمیت دانستند و واکنش منفی نشان دادند اما آنچه که مبرهن است این است که این قرارداد در تضاد با منافع آمریکا و هم‌پیمانان اوست و نقشه آمریکا برای انزوای ایران رابا شکست مواجه کرده است. زیرا ابتکار عمل از آمریکا گرفته شده و باب مذاکره از بین می رود و این سند نقشه راه است و واگذاری جزایر ایران به چین ساخته افکار سطحی و مریض خاندان پهلوی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تبیین مزایای این قرارداد ادامه داد: چین شریک اقتصادی بیش از صد کشور و تولید محور است. با امضای این قرارداد توانسته ایم تحریم های ناشی از برجام اقتصادی بانکی و نفتی آمریکا و هم‌پیمانان او را دور بزنیم. ضمن اینکه چین عضو ثابت پنج بعلاوه یک در سازمان ملل است و حق وتو دارد.

وی در ادامه افزود: این قرارداد فقط ناظر به حوزه نفتی نیست بلکه در تمام حوزه‌های اقتصادی سرمایه گذاری اتفاق می‌افتد. همچنین این سند مانند برجام اما اگرهای متعدد ندارد. قراردادی دو طرفه است زیرا هم چین به ایران برای کامل کردن پازل جهانی قدرت اقتصادی خود نیاز دارد و هم ایران به خریدار دائمی نفت خود برای دور زدن تحریم ها و این سند مانند برجام ناظر بر انجام تعهدات میدانی و گام به گام نیست.

خوش عقیده در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد که آثار این قرارداد بلند مدت در کوتاه مدت بروز کند و به مدد هدایت‌های مقام معظم رهبری، نظارت‌های حکیمانه مجلس شورای اسلامی و ورود جدی و جهادی دولتمردان، تا مردم طعم شیرین این توافق و نتایج اقتصادی و کاهش التهاب در بازار را شاهد باشند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها