خبرهای داغ:

جنین خود را به‌بهانه "عدم تشکیل قلب" نکشید!

نکته بسیار قابل تأمل، نحوه اجرای طرح غربالگری در سطح کشورمان و پرونده‌‌هایی است که در آنها رأی به سقط جنین مادران به‌بهانه‌‌هایی مانند "عدم تشکیل قلب جنین" در نخستین ماه‌های بارداری و... صادر می‌شود!
کد خبر: ۹۲۶۱۲۰۹
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیجچند سالی است که طرح "غربالگری" از سوی وزارت بهداشت برای شناسایی برخی اختلالات دوران جنینی برای مادران باردار در حال اجراست و بر اساس نتایج این غربالگری‌ها، به بسیاری از مادران باردار، توصیه به سقط جنین می‌شود و این دسته از مادران با صدور مجوزهای سقط، به‌راحتی و در کمترین زمان به مراکز سقط جنین ارجاع داده می‌شوند!

اما نکته بسیار قابل تأمل، نحوه اجرای طرح غربالگری در سطح کشورمان و پرونده‌‌هایی است که در آنها رأی به سقط جنین مادران به‌بهانه‌‌هایی مانند "عدم تشکیل قلب جنین" در نخستین ماه‌های بارداری و... صادر می‌شود؛ بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته و پرسش‌نامه‌های مستند اخذشده از مادران حاضر در طرح غربالگری، در بسیاری از مواردی که پس از غربالگری صورت گرفته، رأی به سقط جنین صادر شده است و مادران به‌دلایل مختلف از انجام سقط جنین، استنکاف داشته‌اند، پس از تولد نوزاد مربوطه و سلامت همه‌جانبه مادر و نوزاد، تشخیص غلط غربالگری و حکم صادره مبنی بر لزوم سقط به اثبات رسیده است!

حتی آن دسته از جنین‌هایی که در ماه‌های نخست، قلب آنها تشکیل نشده و در ابتدا مغز آنها تشکیل شده است، در صورت تولد از سطح هوشی بسیار بالاتری برخوردار خواهند بود چرا که در افراد با ضریب هوشی بالا در دوران جنینی ابتدا مغز و بعد قلب جنین تشکیل می‌شود اما متأسفانه امروز شاهدیم که در کشورمان و در قالب "طرح غربالگری" به‌بهانه عدم تشکیل قلب جنین، اقدام به صدور حکم سقط جنین می‌شود.

ارسال نظرات