مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: در سال جاری هدف‌گذاری ۵۲۰۰ شغل در استان با مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده که یک هزار شغل برای بسیجیان خواهد بود
کد خبر: ۹۲۶۱۲۲۱
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  مجید مؤمنی مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران گفت: نهاد کمیته امداد ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان مستقیم حضرت امام(ره) تشکیل شد و تنها ترین نهادی است که نام مبارک حضرت امام(ره) بر روی آن گذاشته شده و این به دلیل اهمیت رسیدگی به نیازمندان و محرومین است که حضرت امام(ره) تأکید داشتند و رهبر معظم انقلاب هم بر این مسئله نیز تأکیددارند.

مؤمنی اظهار کرد: امروز در شرایطی قرارگرفته‌ایم که کشور در جنگ اقتصادی نابرابر قرارگرفته و دشمن امروز تخریب سه مؤلفه مهم اعتماد عمومی ، مشارکت اجتماعی و انسجام اجتماعی که از سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود را در دستور کار قرار داده و برای تحقق آن عملیات پیچیده‌ای برای از بین بردن آنها در دستور کار گذاشته است.

وی به کمک‌های مردمی بعد از شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: مردم استان مرکزی در طول ایام کرونایی بیش از ۲۶ میلیارد تومان در قالب طرح مواسات مشارکت داشتند که قابل تحسین است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه ۲۶ هزار نفر حامی طرح ایتام در استان مرکزی وجود دارد بیان کرد: در حوزه اطعام ایتام خیرین ۵ میلیارد تومان پول نقد کمک کردند.

وی ادامه داد: در بخش زکات ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش کمک های نقدی و غیرنقدی است که ۶۰ درصد آن در قالب طرح شجره طیبه است و همچنین مردم استان مرکزی ۳ میلیارد تومان در قالب صدقات کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی  گفت: امروز در حوزه زکات نیازمند تبلیغات محتوایی هستیم چراکه اگر زکات به درستی و به موقع پرداخته شود قطعاً نیازمندی وجود نخواهد داشت.

مؤمنی بابیان اینکه کمیته امداد تولیدکننده فقر در کشور نیست بلکه فقر را درمان می‌کند افزود: دو نوع خانواده تحت پوشش در کمیته امداد در قالب خدمات مادام‌العمر که عمدتاً بیماران صعب‌العلاج و یا سالمندان هستند و خانواده دوم افراد یتیم و بی‌سرپرستان است که هدفمان برای خانواده‌های دوم خودکفایی است که با استعدادیابی آنها را به سمت اشتغال آفرینی هدایت می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با تأکید بر اینکه در سال جاری هدف‌گذاری ۵۲۰۰ شغل در استان با مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده که یک هزار شغل برای بسیجیان خواهد بود گفت: افرادی که شغل ندارند به‌شرط اینکه بیمه نداشته باشند می‌توانند تحت حمایت اشتغالی کمیته امداد قرار بگیرند.

مؤمنی اضافه کرد: اشتغال کمیته امداد اشتغالی منحصربه‌فرد است که قبل از اجرای طرح آموزش‌های لازم ارائه می‌شود و حین اجرای کار در کنار خانواده‌ها هستیم و حتی برای بازاریابی محصولات نیز برنامه‌ریزی دقیقی داریم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد واگذاری برخی از امور به مراکز نیکوکاری است بیان کرد: در سال جاری ۲۲۴ مرکز را راه‌اندازی می‌کنیم و هدفمان با راه‌اندازی این مراکز واگذاری کار به خود مردم است و کمیته امداد تنها حمایت و نظارت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی بیان کرد: در استان مرکزی ۴۸ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۴۴ هزار و ۶۰۰ از آنها مستمری‌بگیر هستند.

مؤمنی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جاری و سال آینده یک هزار واحد مسکونی برای نیازمندان هدف‌گذاری شده که ۲۸۰ واحد روستایی و ۱۲۹ خانوار آنها یتیم می‌باشند که این تعداد تا پایان سال آنها را خانه دار می کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی  ادامه داد: از تعداد مددجویان تحت حمایت در استان مرکزی ۷۲ درصد افراد مربوط به افراد بی سرپرست، سالمندان و بیماران و از کارافتادگان و ۹ درصد هم مربوط به خانواده های طلاق است و باقی هم مربوط به سایر بخش ها می باشد.

وی ادامه داد: ۵۰۰ واحد مسکونی امسال و ۵۰۰ واحد مسکونی را در سال آینده به مرحله بهره برداری خواهند رسید و در طی چهار ماه گذشته ۲۸ واحد مسکونی برای یتیم بالای ۳ نفر تحویل داده شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است گفت: بر اساس توافق نامه استانداری با سازمان برنامه و بودجه و ۳۷،۵ میلیارد تومان هم کمیته امداد تعهد داده و همچنین ۵۶۰ قطعه زمین به ارزش ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ تومان در اختیار قرار گرفته است.

مومنی ادامه داد: با توجه به پیش رو بودن اعیاد قربان و غدیر روش های کمک به نیازمندان تغییر کرده که علاقمندان برای مشارکت در امور خیر اعیاد پیش رو از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۱۴ و یا از طریق شماره گیری *۸۸*۷۸*۸۶# و یا سایت امداد می توانند مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از قربان تا غدیربرگزاری طرح مواسات را در دستور کار داریم که از محل طرح هدفمندی یارانه ها تامین شده و اقلام برنج، روغن و مرغ را در بسته ها پیش بینی کرده ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات