در هر فتنه‌انگیزی که از سوی ارتش تروریستی آمریکا علیه ایران صورت می‌گیرد، آنچه بیش از پیش نمایان می‌شود، اقتدار و امنیت امروز کشور است که رهین خون شهدایی است که برای آن از مهم‌ترین ثروت زندگی‌، یعنی جانشان گذشتند.
کد خبر: ۹۲۶۱۲۵۹
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ حامد افروغ؛ «نِعْمَتَانِ مَکْفُورَتَانِ، اَلْأَمْنُ وَ اَلْعَافِیَةُ» رسول خدا (ص) فرمودند: «ارزش دو نعمت از نظر مردم پوشیده است، امنیت و تندرستی». این حدیث یکی از ملموس‌ترین فرمایشات ائمه اطهار است که برای هر کسی قابل فهم بوده و نیاز به طول و تفسیر ندارد. آحاد بشر از هر تیره و نژاد و کیش و آیین، با دو مقوله امنیت و تندرستی آشنا هستند و اغلب هم در برهه‌های خاص زندگی، طعم فقدان آن را چشیده‌اند، چه آن سلب امنیت در حد جیب‌بری ‌و دزدی باشد چه آوار شدن بمب و موشک بر سر شهرها، چه آن سلب تندرستی سرماخوردگی باشد یا بیماری‌های صعب‌العلاج؛ آنچه مسلم است، این دو نعمت از جمله ضروریات حیات هر فرد و جامعه بوده و فقدان آن می‌تواند تبعات سنگین فردی و اجتماعی برای افراد به بار آورد، کما اینکه در قضیه شیوع ویروس کرونا، اول از همه سلامتی و در برخی موارد حتی امنیت برخی مردم و کشورها تحت‌الشعاع قرار گرفته است و نعمت وجود برخی داشته‌ها را برای همه روشن کرد و بر اهمیت توجه به یکدیگر افزود.

اما امنیت نعمتی است که اگر نباشد می‌توان گفت سلامتی نیز به سختی بدون آن حاصل می‌شود، چراکه تا امنیت نباشد، تقریبا هیچ چیز برای جامعه و افراد آن باقی نمی‌ماند. ایران بزرگ که همواره به دلیل موقعیت ممتاز سیاسی و اقتصادی‌اش مورد نظر و طمع قدرت‌های جهان در برهه‌های مختلف بوده است، ناامنی را در همه سطوحش تجربه کرده و زخم‌های عمیقی یادگار مانده از همه آن دوران‌ها را بر تن خود دارد. یادگارهایی که هنوز هم پس از مرور آنها دل هر ایرانی اصیل و وطن‌دوستی را داغ می‌کند.

در هر حال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و استحکام اراده پولادین ملت ایران در لوای تعالیم ناب اسلام، سایه امنیت و آسایش در حد بالایی بر سر مردم ایران زمین گسترده شده و روز به روز بر قوت و استحکام آن افزوده می‌شود، که این قطعا و یقینا رهین خون دلیرمردانی است که مردن در راه حفظ امنیت این مرز و بوم را زندگی جاویدی برای خود قلمداد کرده و از بذل جان دریغ نورزیده‌اند. واقعه شهادت مردم بی‌گناه و غیرمسلح هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های نیلگون خلیج فارس به دست ارتش تروریستی آمریکا یکی از آن یادگاری‌های دوران ناامنی تحمیلی است که خاطره‌اش از هیچ ذهن دغدغه‌مندی برای ایران پاک نخواهد شد چرا که عاملان آن نه تنها مجازات نشدند بلکه مدال شجاعت هم گرفتند؛ اما اخیرا در روزهای گذشته بار دیگر ارتش جنایتکار آمریکا در اقدامی سخیف و گاوچران‌مآبانه برای به خطر انداختن جان مسافران هواپیمای ایرانی، اقدام به ایجاد مزاحمت کرد که البته با درایت خلبان و لطف خداوند حادثه‌ای جدی رخ نداد که این قضیه ورای ظاهرش، حقیقتی پنهان دارد و آن هم اینکه آمریکا دریافته است که دیگر نمی‌تواند با جان مسافران ایرانی بازی کند و قسر در برود، بلکه باید محکم بایستد و تاوان پس دهد، از این رو پس از این اقدام احمقانه با آسمان و ریسمان به‌هم بافتن، سعی در توجیه خبط خود داشت که این نیز خود دلیلی بر همان سایه امنی است که خون شهدا برای این مرز و بوم در هر جای عالم گسترانیده است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات