خبرهای داغ:
مدیر جهادکشاورزی میاندوآب خبر داد

اجرای طرح توانمندسازی زنان در میاندوآب

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: برای توسعه کشت گیاهان دارویی، طرح ملی توانمندسازی زنان روستایی و عشایری براساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی در پنج روستای شهرستان توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۲۶۲۳۴۰
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲

علی دیانتی‌ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در میاندوآب با بیان اینکه افزایش ارزش گیاهان دارویی در گرو توسعه کشت، بسته‌بندی مناسب، بازاریابی و برنامه‌ریزی برای صادرات این محصولات است، اظهار کرد: یک کارخانه تولید عرقیات گیاهی و یک واحد خشک‌کنی و بسته‌بندی گیاهان دارویی در میاندوآب به منظور جذب و فرآوری گیاهان دارویی تولیدی فعال است.

این مسئول گفت: همچنین تعداد قابل توجهی از واحدهای تولید عرقیات و گیاهان دارویی خشک و تر به صورت خانگی در این شهرستان فعال است.

وی با بیان اینکه برای توسعه کشت گیاهان دارویی، طرح ملی توانمندسازی زنان روستایی و عشایری براساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی در پنج روستای شهرستان توسط کارشناسان جهاد کشاورزی در حال اجرا است، افزود: این طرح به‌صورت الگویی با مشارکت زنان روستایی در قالب پنج سایت اجرا می‌شود که سلامت محصول تولیدی یکی از اولویت‌های مهم طرح است.

دیانتی تصریح کرد: امسال ۶ کارگاه و دوره آموزشی – ترویجی با عنوان کشت گیاهان دارویی به مدت ۸۷ نفر روز تاکنون برای زنان روستایی (جامعه هدف طرح مذکور) برگزار شده است و برگزاری دوره‌های آموزشی تا پایان سال همچنان تداوم خواهد داشت.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: علاوه‌بر این، جهاد کشاورزی میاندوآب‌ به اجرای طرح اشتغال‌زایی (روستای بدون بیکار) اقدام کرده که در بین زیر شاخه‌های اشتغال ۱۲ نفر برای کشت گیاهان دارویی اعلام آمادگی کرده‌اند که جهت پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.

وی با بیان اینکه امروزه میل به مصرف گیاهان دارویی در بین مردم افزایش یافته است، اضافه کرد: از گیاهان دارویی علاوه بر استفاده در طب سنتی برای تسکین درد و درمان بیماری‌ها، در صنایع کنسروسازی، نوشابه، عطر، صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی نیز استفاده می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات