خبرهای داغ:

الگوپذیری از افراد محجبه برجسته شود

فرمانده پایگاه آسیه خواهران شهرستان سرخه گفت: شکسته‌شدن کرامت و حریم زن جامعه و خانواده را با مخاطره و تزلزل روبه‌رو می‌سازد
کد خبر: ۹۲۶۲۴۶۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳
 سمیه ادهم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سرخه در خصوص برنامه هفته عفاف و حجاب در پایگاه آسیه اظهار کرد: از برنامه‌های هفته عفاف و حجاب یک مسابقه کتابخوانی از کتاب مسئله حجاب استاد شهید مطهری به مدت هفت شب، ارسال عکس‌هایی از دختران محجبه، ارسال متن و احادیث از ائمه با موضوع حجاب و عفاف با هدف آشنایی نسل جوان امروز با حجاب و مهم‌تر از آن عفاف مردم در جامعه می‌توان اشاره کرد که سعی می‌شود با برنامه‌های جذاب این اتفاق بیفتد.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های امسال به علت بیماری کووید ۱۹ عمدتاً در فضای مجازی و به صورت مسابقه‌ای مطرح شد و تعدادی از بانوان در این برنامه‌ها شرکت کردند؛ گفت: برنامه‌های امسال باعث شد تا در فضایی صمیمی دوستان به بحث و تبادل نظرات بپردازند. واحساسات خود را بهتر بیان کنند و هرشب پیگیر برنامه‌ها و ارسال پاسخ بودند.
فرمانده پایگاه آسیه خواهران شهرستان سرخه اذعان داشت: اهمیت حجاب و پوشش اسلامی تا جایی است که خداوند متعال در بسیاری از سوره‌های قرآن از آن به‌عنوان یک ضرورت یاد می‌کند و آن را حافظ انسان در برابر بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی می‌داند. علاوه بر زنان مردان هم باید حجاب و عفت داشته باشند که این دو در کنار هم جامعه سالم را می‌سازند. ان شاءالله خداوند به زنان عفت فاطمی و غیرت علوی عنایت فرماید.
ادهم خاطرنشان کرد: درخصوص برنامه امربمعروف و نهی از منکر دوازده جلسه آموزش غیر حضوری با عنوان واجب فراموش شده تهیه و در اختیار دوستان قرار گرفت. دوستان فایل‌های صوتی را گوش کرده و برداشت‌های خود را ارسال می‌کردند. این برنامه مورد استقبال دوستان قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه به نظر من در بحث حجاب برتر باید به نجابت و ذات پاک افراد توجه بیشتری شود؛ گفت: افراد در برخورد با آن‌ها احترام خاصی قائل شوند، حجاب آن‌ها زبانزد اطرافیان شود و الگو پذیری از آنان جدی گرفته شود.
فرمانده پایگاه آسیه خواهران شهرستان سرخه با بین اینکه بسیاری از افراد بی حجاب در جامعه امروز از سر ناآگاهی و عدم اطلاعات کافی این کار را انجام می‌دهند؛ افزود: برخی قیمت چادر‌ها را بهانه می‌کنند که این مسائل باید کارشناسانه حل شود. بنظر من با آگاهی بخشی و مهم جلوه دادن این موضوع در جامعه؛ ایجاد امنیت؛ ایجاد آرامش روحی و روانی؛ رواج فرهنگ حیا و عفت و غیرت در بین جوانان می‌توان ایجاد علاقه و انگیزه در نسل جوان را زنده کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها