رییس مجمع جهادگران استان اردبیل گفت: همزمان با سالروز پیام رهبر معظم انقلاب به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی ،۲۴ پروژه محرومیت‌زدایی با مشارکت گروه‌های جهادی در استان اردبیل افتتاح شد.
کد خبر: ۹۲۶۲۴۸۸
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰

افتتاح ۲۴ پروژه محرومیت‌زدایی در استان اردبیل

مهدی اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در  اردبیل اظهار کرد: همزمان با ۱۱ مرداد سالروز پیام ۹ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی، ۲۴ پروژه محرومیت‌زدایی در استان افتتاح شد.

وی افزود: از جمله پروژه‌های افتتاح شده در استان می‌توان به ساخت خانه محروم، تکمیل مسجد، آب‌رسانی به مناطق محروم، ساماندهی مزار شهدا، احداث آبشخور احشام و سیل‌بند در مناطق روستایی اشاره کرد.

رییس مجمع جهادگران استان اردبیل تصریح کرد: به دنبال دیدار جمعی از  نمایندگان گرو‌ه‌های جهادی با رهبر معظم انقلاب در ۱۰ مرداد سال ۹۸، مقام معظم رهبری فردای همان روز پیامی ۹ بندی خطاب به جوانان گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی صادر کردند که فصل جدیدی از حرکت‌های جهادی را در سطح کشور رقم زد.

لزوم گفتمان‌سازی جهادی در گام دوم انقلاب

اصلانی با اشاره به لزوم گفتمان‌سازی جهادی در گام دوم انقلاب، بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب بر نقش‌آفرینی جوانان انقلابی و آماده تلاش جهادی تأکید می‌کند و باید تلاش کرد حرکت‌های جهادی را در جامعه به گفتمان جهادی عمومی تبدیل کرد‌.

وی ادمه داد: حرکت‌های جهادی کارگاهی برای تربیت انسان‌های مومن و کارآمد است و زمینه را برای جریان‌سازی اجتماعی فراهم می‌کند.

رییس مجمع جهادگران استان اردبیل بیان کرد: آشنایی با فضای جامعه و هم زیستی با محرومان در گروه‌های جهادی اتفاق می‌افتد و در واقع شرکت در اردوهای جهادی، بستر را برای آشنایی جوانان با مشکلات مردم فراهم کرده و عزم جوانان را برای حل مسائل و مشکلات مردم تقویت می‌کند‌.

اصلانی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیام ۹ ماده‌ای بر پشتیبانی دستگاه‌ها از گروه‌های جهادی تاکید می‌کند و امروز مسؤولان باید با باور حرکت‌های جهادی و پشتیبانی از گروه‌های جهادی، در عرصه جهادی بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند.

نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی استان اردبیل در مبارزه با کرونا

رییس مجمع جهادگران استان با بیان اینکه جهادگران در ایام کرونا هم‌پای مدافعان سلامت، یاریگر مردم در مناطق کم‌برخوردار هستند، اظهار داشت: در موج اول شیوع این ویروس، ۷۵ کارگاه جهادی مبادرت به تولید ماسک کردند که پس از تامین نیاز استان، به سایر استان‌های کشور نیز ارسال شد.

وی افزود: توزیع بسته‌های غذایی، بهداشتی، احسان نان در مناطق محروم، ضدعفونی معابر و اماکن و نیز اهدای خون نمونه بارزی از اقدامات گروه‌های جهادی در استان است‌‌.

اصلانی به فعالیت گروه‌های جهادی در خارج از استان نیز پرداخت و اضافه کرد: پس از وقوع سیل در سال گذشته، جهادگران اردبیلی در قالب ۲۱ گروه جهادی از سراسر استان به شهرستان معمولان اعزام شدند و توانستند با همکاری بنیاد مسکن طی مدت ۸ ماه، ۵۰۰ واحد مسکونی را تعمیر و یا احداث کنند.

رییس مجمع جهادگران استان گفت: گروه‌های جهادی استان در طول سال در عرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی فعالیت می‌کنند و روز به روز شاهد گسترش این فعالیت‌ها هستیم‌.

ارسال نظرات