سردار ملکی با بیان اینکه پروژه پارک موزه دفاع مقدس مازندران بعد از ۱۲سال هنوز نیمه کاره است و با اعتبارات ملی و استانی تکمیل نمی شود، گفت: درب اصلی این پروژه فرهنگی به همت یک خیر مازندران ساخته می شود.
کد خبر: ۹۲۶۲۵۴۲
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار عبدالله ملکی در آیین کلنگ‌زنی سر درب مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران به ساخت بزرگ‌ترین پروژه فرهنگی و موزه دفاع مقدس در شمال کشور اشاره کرد و گفت: این باغ موزه ۱۲ سال در مرکز مازندران در حال احداث است نسبت به دیگر استان‌ها پیشرفت خوبی داشته است، اما خیلی راضی نیستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران بابیان اینکه اتمام این باغ موزه با اعتبارات ملی و استانی امکان‌پذیر نیست نقش مردم و خیرین را در ساخت این پروژه فرهنگی مهم دانست و افزود: مازندران با تقدیم ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، ۳۳ هزار جانباز و بیش از دو هزار آزاده؛ زیبنده نیست این اثر فرهنگی و دفاع مقدس همچنان پس از سال‌ها نیمه‌تمام باقی بماند.

وی گفت: سر درب اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران دارای دو دیوار ۴۵ و ۳۸ متری است، همچنین این نما دارای ۱۴ ستون است که هر کدام از ستون‌ها ۸ متر ارتفاع دارند.

سردار ملکی افزود: عدد هشت در ستون‌های سر درب نماد هشت سال دفاع مقدس، عملیات والفجر هشت و امام هشتم است که این استان مسیر عبور زائرین امام رضا (ع) است.

وی بابیان اینکه سر درب اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در ضلع شرقی این مرکز قرارگرفته است، گفت: هزینه ساخت این پروژه را یکی از خیّرین نیک‌اندیش حوزه ایثار و شهادت به عهده گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه ۱۴ هکتار از زمین در حاشیه این باغ موزه در طرح است، ادامه داد: انتظار می‌رود این زمین با کمک دستگاه‌های مربوطه آزاد سازی شود.

وی یادآورشد: المان‌های صف‌کشیده در سایت ورودی نمادی از رزمندگان لشکر ۲۵ کربلای مازندران است که اولین لشکری بود که وارد شهر فاو شد. چینش المان‌ها در ابتدای مسیر یادآور صف رزمندگان و چرخش المان‌ها در اواسط مسیر نشانگر تغییر و تحول روحی در مسیر شهادت است و در انتهای مسیر به یک یگانگی و معنویت می‌رسیم. بر دیوار مسیر ورودی نام شهدای لشکر ۲۵ کربلا نوشته‌شده است. /شبستان
ارسال نظرات
پر بیننده ها