مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی خبر داد
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: طرح ملی سه شنبه های تکریم در سطح کانون های مسجدی استان اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۲۶۲۶۷۷
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد هادی نیا اظهار داشت: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات به ویژه خانواده  شهدا و ایثارگران "طرح ملی سه شنبه‌های تکریم" را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این طرح یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و ملاحظه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و ذیل نظر امام جماعت محترم مسجد به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اجرا می‌شود.

هادی نیا با بیان این‌که طرح ملی سه شنبه‌های تکریم" از جمله فعالیت‌های رواق همدلی کانون‌های مساجد است، گفت: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز و … در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی از جمله اهداف طرح است.

وی اضافه کرد: الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقا فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از دیگر اهداف پیش‌بینی شده است.

هادی نیا افزود: خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه و خیرین محل، مروجان ارزش‌ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولان تأثیر گذار و مسجدمحور، گروه‌های جهادی و محرومیت زدایی از جمله گروه‌های هدف طرح هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با بیان این‌که طرح ملی سه شنبه‌های تکریم در سطح تمامی کانون‌های مساجد استان اجرایی خواهد شد، گفت: نخستین برنامه تکریم روز گذشته به همت کانون نورالطریق مسجد آیت الله طالقانی با تجلیل از خانواده محترم شهید محمد علومی اجرایی شد.

هادی‌نیا با بیان این‌که در امر تکریم از ظرفیت مناسبت‌های ملی و مذهبی استفاده می‌شود، گفت: اعتقاد داریم تکریم موجب ترغیب اهالی محله و نخبگان جهت حضور پررنگ در مسجد شده و منتج به همدلی بیشتر اهالی محترم محله با محوریت مسجد می‌شود.

ارسال نظرات