فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه در گفت و گو با «بسیج»:

دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه با نذر قربانی و توزیع بسته‌های معیشتی در تربت حیدریه آغاز شد

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت خیرین و اقشار مختلف مردم تربت حیدریه، دومین مرحله رزمایش کمک مومنانه را با نذر قربانی و توزیع بسته‌های معیشتی شروع کردند و ...
کد خبر: ۹۲۶۲۸۷۲
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
 سرهنگ احمد ناصری موحد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ گفت: به رغم آسیب‌های اقتصادی کرونا در ایران، اتفاق درخشانی در کشور رقم خورد که عطر اسلام و مواسات و همدلی اسلامی را سامان داد، چرا که ایران همدل سرمایه اجتماعی عظیمی است.
 
وی اظهار کرد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش کمک مومنانه، نخستین مرحله این رزمایش در ماه مبارک رمضان توسط قرارگاه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی با توزیع بیش از ۲۰۰۰ بسته غذایی هر کدام به ارزش تقریبی ۵ میلیون ریال بین نیازمندان و خانواده‌های متضرر از کرونا نیز توزیع شد.
 
وی با بیان اینکه تا پیش از آغاز رزمایش کمک مومنانه پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج از اواسط نیمه ماه شعبان در کنار خیرین، گروه‌های جهادی، هیئتی، طلاب، نهاد‌ها و سایر ارگانها، مشغول به اجرای این کارخداپسندانه هستند، افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲۰ هزار بسته غذایی توسط این گروه‌ها و نهاد‌ها بین اقشار آسیب پذیر توزیع شده است.
 
فرمانده سپاه تربت حیدریه به تشریح فعالیت‌های انجام گرفته از آغاز شیوع ویروس کرونا در این شهرستان پرداخت و افزود: ما در چهار موضوع در مقابله با کرونا ورود کردیم که در موضوع اول با ضدعفونی منازل، کوچه‌ها و خیابان‌ها بصورت شبانه در کنار مدافعان سلامت حضور داشتیم.
 
وی از انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، تهیه و تولید و توزیع اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی و انجام رزمایش کمک مومنانه بعنوان سه موضوع دیگری که سپاهیان و بسیجیان به ان ورود داشتند، یاد کرد.
 
ناصری موحد اظهار کرد: از اوایل اسفند ماه گروه‌های خودجوش مردمی، هیئتی، جهادی و طلاب کار راشروع کردند و ما همه را در یک تیم واحد با عنوان قرارگاه پدافند زیستی شهید سلیمانی سازماندهی و ظرفیت‌های بالای تجهیزاتی مردم پای کار آمد و شاهد این هم افزایی بودیم.
 
وی ابراز داشت: حدود ۲۴ تیم در شب‌های مختلف کار ضد عفونی معابر را انجام می‌دادند، ضمن آنکه گشت امنیتی محله محور را به گشت‌های سلامت محله محور تبدیل کردیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها