خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

۸۰ درصد ابتلا به کرونا ناشی از ارتباطات درون خانواده‌ای است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:۸۰ درصد آلودگی‌های چند هفته گذشته کرونا ناشی از ارتباطات درون خانواده و شرکت در مراسمات و ۲۰ درصد مبتلایان به واسطه ارتباطات شغلی بوده است.
کد خبر: ۹۲۶۳۰۷۴
|
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵

۸۰ درصد ابتلا به کرونا ناشی از ارتباطات درون خانواده بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رشید حیدری مقدم در نشست خبری کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان با تبریک هفته خبرنگار به اهالی رسانه و به همه کارکنان سلامت دنیا که ویروس کرونا را مدیریت می‌کنند و سلامتی خود و خانواده خود را به خطر می‌اندازند تا سلامتی را به جامعه هدیه کنند، و تسلیت مرگ شهادت‌گونه مهدی کاشی از خبرنگاران استان اظهار داشت: مرحوم کاشی مرد بسیار پرتلاش و سخت کوشی بود.

وی با بیان اینکه با شروع بیماری کرونا علائم تب، تنگی نفس و سرفه بدون خلط سه مشخصه از طرف سازمان بهداشت جهانی اعلام شد، گفت: با گذشت زمان علائم بدن درد، کوفتگی، اسهال، استفراغ و در سنین پایین سوزش ادرار و تکرر ادرار هم جزو علائم کووید ۱۹ است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه طبق پروتکل وزارت بهداشت شک به کرونا مساوی با کرونا است، گفت: تمام تدابیر اقداماتی که برای افراد کرونایی انجام می‌شود برای افراد مشکوک انجام می‌شود و اگر حال عمومی مریض خوب باشد قرنطینه خانگی و اگر حال عمومی بد داشته باشد باید بستری شود.

وی با اشاره به پزشکی آنلاین گفت: این موضوع در کشور شروع شده و در ابتدای راه هستیم و نیاز داریم این راه را ادامه دهیم در استان ما هم زیرساخت‌ها وجود دارد.

حیدری مقدم با بیان اینکه اگر یک مریض خدمت یکسانی بگیرد در بخش دولتی در همه جای ایران هزینه درمان بیمار کرونایی یکسان است، گفت: اگر بیمار کرونایی خدمات متفاوت بگیرد هزینه متفاوتی دارد و برای افرادی که هزینه‌ها سنگین باشد با مراجعه به مددکار بیمارستان و مدیر بیمارستان و معاون درمان و ریاست دانشگاه می‌توانند به مراتب هزینه‌ها را کم کنند.

وی با بیان اینکه آخرین آمار مبتلایان در استان همدان تا به امروز ۳ هزار و ۱۳۱ نفر مثبت و ۳۸۸ فوتی است، گفت: تا اواخر خرداد ماه پیک اول را عبور کردیم و پیک دیگری نداشتیم و از ۱۵ تیر ماه پیک دوم شروع شد و تعداد مبتلایان سه برابر شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ابراز داشت: از ابتدای مرداد سیر به سمت پایین رفته و در حال حاضر ۴۷۴ مشکوک و مثبت در سطح استان داریم، ۲۷ بیمار در زیر دستگاه و ۲۰ بیمار در ای سی یو هستند و بقیه حال عمومی خوبی دارند.

وی با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک کلید حیاتی کنترل این بیماری است، گفت: رعایت بهداشت فردی عدم شرکت در تجمعات و گردهمایی‌های غیر ضروری می‌تواند در کنترل بیماری بسیار موثر باشد.

حیدری‌مقدم عنوان کرد: ۸۰ درصد آلودگی‌های چند هفته گذشته ناشی از ارتباطات درون خانواده و شرکت در مراسمات و ۲۰ درصد مبتلایان به واسطه ارتباطات شغلی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات