خبرهای داغ:
313
مسئول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان:
مسؤول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان گفت: با راه‌اندازی سامانه مهر کریمانه در استان، افرادی که طرف حساب سازمان‌هایی مانند کمیته امداد بودند شناسایی شدند و تعداد ۴۰۰ هزار بسته معیشتی به این نیازمندان تحویل داده شد.
کد خبر: ۹۲۶۳۲۳۸
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ سرهنگ حسن عجمی پیش از ظهر امروز در نشستی با اصحاب رسانه و با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی استان اظهار داشت: همزمان با ورود کرونا، دستگاه‌های اجرایی کشور وارد عمل شدند که بسیج نیز نقش همراه کننده‌ای را ایفا کرد و اقداماتی نظیر ضدعفونی معابر و منازل تا تولید ماسک را دنبال کرد.

مسئول بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان اصفهان تصریح کرد: قدم بعدی سپاه و بسیج در شرایطی که قیمت ماسک افزایش پیدا کرده بود، دوخت ماسک بود و ۵۰۰ کارگاه در استان ایجاد و به این وسیله قیمت ماسک کنترل شود.

عجمی عنوان کرد: با این اقدام ماسکی که ۲۰ هزار تومان در بازار عرضه می شد؛ با دو هزار ۲۰۰ تومان عرضه شد.

وی افزود: یکی دیگر از خدمات سپاه و بسیج طرح غربالگری بود؛ این طرح در استان با درصد پایین تحویل گرفته شد که در انتهای کار به بیش از ۹۰ درصد رسید که این موفقیت و دستاوردی بزرگ بود.

 عجمی با اشاره به تهیه بسته های معیشتی حین بیماری کرونا عنوان کرد: سپاه در این زمینه نیز فعالیت داشت و سامانه مهر کریمانه راه اندازی کرد، که در این زمینه ۵۹۷ هزار نفر ثبت نام کرده که ۳۰۵ هزار نفر نیازمند شناسایی شد.

 حسن عجمی بیان کرد: در این میان از کمیته امداد ۱۱۳ هزار نفر، بهزیستی ۲۰۵ هزار نفر، زندان ها ۵ هزار نفر، کودکان کار ۵۹۷ هزار و ۳۴۷ نفر و همچنین زنان سر پرست خانوار و … هم در این جمع بودند

 وی گفت: ۴۰۰ هزار بسته معیشتی در مرحله اول تقدیم مردم شد و همچنین دو هزار و 100 وام پنج میلیونی هم به اصناف آسیب دیده از کرونا داده شد.

 مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: قرار است در سه بازه زمانی دهه ولایت؛ دهه اول محرم و دهه اخر صفر مرحله دوم کمک مومنانه انجام شود که ستادهای آن تشکیل شده است.

 وی افزود: در تاریخ دوم مردادماه ۴۰۰ جهیزیه در سطح استان به ارزش ۲۰ میلیارد تومان برای کمک به ازدواج جوانان فراهم شد که بخشی از ان توسط خیرین انجام و هر جهیزیه ۲۲ قلم کالای مورد نیاز زندگی در آن دیده شد.

 حسن عجمی ادامه داد: توزیع سراسری بسته معیشتی طرح مولا علی در دهه ولایت و امامت انجام می شود و پیش بینی ۲۵ هزار بسته معیشتی شده که تا اواخر هفته اینده توزیع خواهد شد.

عجمی گفت: در طرح ولایت ۷ میلیارد جمع اوری شده که بن های خرید کالا با محوریت شهرستان ها انجام میشود؛ همچنین اطعام علوی یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده است که یک میلیون پخت عذای گرم در کل استان در آن برنامه ریزی شده است.

مسئول بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: طرح نذر قربانی، شیفت ایثار، میز خدمت، اطعام نیازمندان توسط هیات ها و توزیع لوازم تحریر و پوشاک از دیگر اقدامات است و همچنین ۳ هزار و ۲۰ فقره وام پنج میلیونی برای استان برنامه ریزی شده است.

 وی در ادامه عنوان کرد: برای این وام ها کمیته ها در شهرستان ها تشکیل خواهد شد و به مشاغلی که بر اثر کرونا اسیب دیده اند تعلق می گیرد.

 حسن عجمی ابراز داشت: از اول انقلاب مشکلاتی که داشتیم فقط ما تدبیر می کردیم و دستاوردهایمان را رسانه های بیگانه تلاش می کردند کم جلوه دهند اما ویروس کرونا در کشورهای مدعی در جهان نیز وجود دارد و باعث شده دستاوردهای کشورمان بهتر دیده شود؛ کمک مومنانه با دستور رهبری وحضور مردم باعث شد ما یک مورد از اتفاقاتی که در کشورهای مدعی همچون هیچ حمله به فزوشگاه و یا نایاب شدن ماسک را نداشته باشیم.

 وی با اشاره به مزیت های بن خرید کالا که برنامه ریزی شده گفت: در ابتدا که ظرفیت کمتر بود و علم اگاهی نیز برای ضدعفونی کمتر بود، بسیجیان و گروه های جهادی پای کار امدند و خوشبختانه امروز رعایت بیشتر مسائل بهداشتی یک فرهنگ شده است.

ارسال نظرات