دبیر جامعه ایمانی مشعر استان گیلان:

پنجمین همایش فعالان هیئت‌های مذهبی گیلان در رشت برگزار می‌شود

دبیر جامعه ایمانی مشعر استان گیلان گفت: پنجمین همایش فعالان هیئت‌های مذهبی گیلان با هدف تبیین شیوه‌نامه برگزاری مراسمات ماه محرم و صفر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۳۲۴۶
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام روح‌الله متقی امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری پنجمین همایش مربوط به‌ فعالان هیئت‌های مذهبی گیلان توسط جامعه ایمانی "مشعر" و کارگروه هیئت جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی استان خبر داد و اظهار داشت: این همایش پنج شنبه 16 مرداد ماه ساعت 16:30 در مصلی رشت برگزار می‌شود.

دبیر جامعه ایمانی مشعر استان گیلان با اشاره به مجاهدت هیئت‌های مذهبی استان به عنوان یکی از مجموعه‌های موثر و فداکار مردمی در کنار کادر درمان استان در خط مقابله با کرونا ابراز داشت: در شرایطی که شاهد جنگ بین حق و باطل هستیم، تشکل‌های مذهبی توانستند با بصیرتی بیشتر به فعالیت خود ادامه دهند.

متقی به اهداف‌ برگزاری همایش هیئت‌های مذهبی استان اشاره کرد و افزود: تبیین شیوه‌نامه برگزاری مراسمات ماه محرم و صفر طبق دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا، انسجام‌بخشی، افزایش میزان اثرگذاری، انگیزه‌بخشی، هم‌افزایی و ایجاد هماهنگی بین هیئت‌های مذهبی استان توسط جامعه ایمانی مشعر از جمله اهداف این همایش است.

دبیر جامعه ایمانی مشعر استان گیلان از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مختلف در حاشیه همایش مذکور خبر داد گفت: کمیسیون شعرا و نوحه‌سرایان آئینی، کمیسیون مداحان، کمیسیون هنر و رسانه هیئت، کمیسیون مدیران هیئت‌ها و کمیسیون سخنرانان و راویان به‌منظور رشد و توانمندسازی فعالان هیئت‌های استان تشکیل شدند.

وی با بیان اینکه نشست‌های این کمیسیون‌ها در قالب کارگروه‌های تخصصی و گفت‌وگو محور با هدف ارتقاء فعالیت فعالان هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود افزود: ایجاد ارتباط مفید بین فعالان هیئتی، ترویج شعائر مذهبی و ارائه خدمات اجتماعی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از مهم‌ترین اهداف برگزاری همایش جامعه ایمانی مشعر گیلان است.

دبیر جامعه ایمانی مشعر استان گیلان از برپایی نمایشگاه آثار مربوط به فعالان هیئت‌های مذهبی استان، شعرای آئینی و سخنرانان منبر در حاشیه همایش مذکور خبر داد و بیان کرد: برپایی نمایشگاه کتاب در حوزه معارف دینی و همچنین تجلیل از هیئت‌های مذهبی نیز از دیگر برنامه‌ها هستند.

متقی با بیان اینکه امروز آسیب‌های اجتماعی جامعه را به شدت تهدید می‌کند خاطرنشان کرد: کاهش این آسیب‌ها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است از طرفی هیئت‌های مذهبی با اقدامات موثر و فرهنگی می‌توانند در جهت کاهش آسیب‌ها گام بردارند و به نسل نوجوان و جوان کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب از هر ابزاری برای ضربه زدن به این انقلاب و رهبر معظم انقلاب استفاده می‌کنند تصریح کرد: در این زمان هیئت‌های مذهبی با روشنگری‌های به‌موقع خود می‌توانند تمام توطئه‌ها و هجمه‌های شبانه‌روزی دشمنان را نقش برآب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات