معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: طی ۳۰ ماه گذشته ۶۸۵ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات ورزشی این استان از سوی دولت سرمایه‌گذاری شده است.
کد خبر: ۹۲۶۳۴۸۰
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، "احمد کرمی"  اظهار داشت: پنج سالن چند منظوره و سالن ورزشی در چنگوله مهران، سالن ورزشی زنان آبدانان، عین‌خوش دهلران، شهید احمد کشوری سرطاف و هفت‌چشمه ایلام در مدت یاد شده راه‌اندازی شده است.

وی افزود: چهار هزار و ۷۵۶ مترمربع با ایجاد این سالن‌های ورزشی به سرانه محیط‌های ورزشی استان اضافه و در مجموع ۶۶۵ میلیارد ریال برای این طرح‌ها هزینه شده است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: همچنین زمین چمن مصنوعی بوستان بلوط ایلام به مساحت یک هزار و ۳۰۰ مترمربع و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال احداث و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کرمی تاکید کرد: سال گذشته ۶۶ پروژه ورزشی، احداثی، تعمیر و تجهیز در دست اجرا وجود داشت که از این تعداد سه پروژه با ظرفیت اشتغال ۱۵ نفر افتتاح شد.

وی ابراز امیدواری کرد: امسال ۱۷ پروژه ورزشی در استان به بهره‌برداری برسد که این پروژه‌ها باعث اشتغال‌زایی بیش از ۵۱ نفر از جوانان می‌شود که از مهم‌ترین آنها بازسازی سه زمین فوتبال در استان شامل مجموعه ورزشی تختی شهر ایلام، زمین چمن دره‌شهر و زمین چمن مهران است.

معاون استاندار ایلام با یادآوری اینکه ۷۵ پروژه ورزشی نیمه‌تمام در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۵ پروژه ملی و ۵۰ پروژه استانی است، گفت: تکمیل اماکن ورزشی نیمه‌تمام نیازمند ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار است و در صورت تامین پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسند.

کرمی واگذاری مدیریت اماکن ورزشی به بخش خصوصی را در جهت کاهش تصدی‌گیری دولت از برنامه‌های پیش‌رو ذکر کرد و گفت: ۱۰۸ مکان ورزشی در استان بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند که تاکنون ۸۳ مورد واگذار و این فرآیند تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی به شیوع کرونا در کشور و استان و خسارت‌های ناشی از تعطیلی‌ها به حوزه ورزش اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تعطیلی باشگاه‌ها و خسارت‌هایی که به مربیان و باشگاه‌داران بر اثر شیوع کرونا وارد شده است بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا تسهیلاتی به فعلان این حوزه تعلق می‌گیرد.

وی مبلغ اختصاص‌یافته با استان ایلام را ۱۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد که ۸۰ میلیارد ریال به باشگاه‌داران و ۸۰ میلیارد ریال نیز متعلق به مربیان بیمه شده است.

استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۴۲ باشگاه ورزشی خصوصی و دولتی فعال و ۳۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته است و بر اساس برآوردها بخش ورزش حدود یک هزار و ۳۰۰ شغل در این استان ایجاد کرده است.

استان ایلام دارای ۱۲۰ هیات ورزشی است که از این تعداد ۴۶ هیات در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.

ارسال نظرات