مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا از ارسال ۹۵۵ اثر به جشنواره ققنوس خبر داد و گفت: ۲۹ دانشجوی هنرمند برگزیده شدند.
کد خبر: ۹۲۶۳۶۳۳
|
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،  نشست خبری پنجمین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس بسیج دانشجویی صبح امروز  با حضور مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا، مسئول حوزه هنری سازمان بسیج دانشجویی کشور و دکتر فارسیجانی از کارگردان و تهیه کنندگان رسانه ملی برگزار شد.

سید امیرسادات کرمی مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا در این نشست ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و نیز فرا رسیدن روز خبرنگار، از ارسال 955 اثر دانشجویی به  پنجمین جشنواره ققنوس خبر داد و گفت: در این مرحله از جشنواره ما شاهد تنوع و جذب آثار هنری و فرهنگی عموم دانشجویان بودیم.
 
سادات کرمی با اعلام اینکه قرار بود این جشنواره در اوایل سال ۹۹ برگزار شود، اما بخاطر شیوع ویروس کرونا قالب برگزاری اختتامیه جشنواره تغییر کرد، افزود: این جشنواره به صورت مجازی برگزار و در صداوسیما منعکس خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا در ادامه با تاکید بر اینکه هدف جشنواره ققنوس  شناسایی دانشجویان مستعد در حوزه فرهنگی و هنری است، خاطرنشان کرد:‌ققنوس برای هنر متعهدانه به ارزش‌های اسلامی و انسانی تلاش کرده است. 

به گفته سادات کرمی سرفصل‌های جشنواره ققنوس ادبیات نمایش، شعر داستان، فیلم کوتاه، عکاسی صنایع دستی، خوشنویسی، نقاشی، پژوهش‌های هنری می‌باشد.

 این مسئول دانشجویی در ادامه با اشاره به اینکه همه آثار جشنواره  راست آزمایی شدند، اضافه کرد: بعد از راست آزمایی، به کمیته داوری ارسال شد که با داوری کارشناسان و متخصصان هنری و فرهنگی، آثار برگزیده و برتر معرفی شدند.

سادات کرمی با اعلام اینکه ۲۹ اثر برتر و شایسته تقدیر شناخته شد، افزود: تمام برگزیدگان به جشنواره ققنوس کشوری  معرفی خواهند شد که سال‌های گذشته بودند افرادی که در مرحله کشوری برگزیده شدند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا در ادامه به بخش ویژه سردار دل‌ها  در این جشنواره هم خبر داد و گفت: در این بخش هم آثار قابل توجهی ارسال شد که افراد برتر در این حوزه معرفی شدند.

سادات کرمی در بخش دیگری از سخنان خود به ساخت لوگوی جشنواره که برگرفته از تمثال شهید آوینی است، گفت:شهید آوینی مصداق هنر متعهد است.

این مسئول دانشجویی در همین رابطه توضیح داد که متاسفانه حماسه مردمی در مواجهه با کرونا  را مثل روایتگری شهید آوینی به خوبی به دنیا نشان ندادیم و بسیج دانشجویی در هسته بین الملل   مقایسه رفتار اجتماعی جامعه مسلمان ایران با رفتار اجتماعی جوامع غربی در مواجهه با بحران، را بصورت فیلم آماده و قرار است منتشر شود.

سادات کرمی در سخنان  پایانی خود با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره ققنوس، ترویج هنرمتعدانه است،   یادآور شد: در تلاش برای توسعه شبکه هنرمندان انقلابی و اسلامی در مازندران هستیم.


 

ارسال نظرات
پر بیننده ها