خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد

کمک ۴۰ میلیارد تومانی مردم همدان به اقشار آسیب‌دیده از کرونا/ تاریخ هر کشوری مدیون زحمات خبرنگاران است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به توزیع ۱۷۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در رزمایش کمک‌های مومنانه گفت: مردم استان همدان حدود ۴۰ میلیارد تومان به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا کمک کردند و در این شرایط سخت اقتصادی پای کار آمدند.
کد خبر: ۹۲۶۴۰۹۱
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۸

کمک ۱۴۰ میلیارد تومانی مردم همدان به اقشار آسیب‌دیده از کرونا/ تاریخ هر کشوری مدیون زحمات خبرنگاران استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی در همایش تجلیل از خبرنگاران در سپاه انصارالحسین(ع) همدان، ضمن تبریک هفته خبرنگار و دهه امامت و ولایت اظهار داشت: در سال‌های پایانی عمر پیامبر(ص) در حجه الوداع خداوند به رسول اکرم(ص) ابلاغ می‌کند که باید رسالت خود را به خوبی انجام دهد.

وی با بیان اینکه تمام اسلام یک طرف و ولایت حضرت علی(ع) یک طرف است، افزود: امروز ولایت را تجربه می‌کنیم و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خداوند به مردم ایران افتخار داد و ولایت را با وجود امام خمینی(ره) و بعد از ایشان رهبر معظم انقلاب با پوست و استخوان حس کردیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه با ولایت کارها معنا می‌یابد، ادامه داد: اگر در کنار ولایت باشیم کار ما انجام می‌شود بنابراین بر تک تک ما لازم است که این درک و فهم را داشته باشیم و از این منش استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ترویج ولایت‌مداری از وظایف خبرنگاران است، ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس و در عملیات‌ها از جمله والفجر۸، عملیات بیت المقدس و...  آن چیزی که رزمندگان را دور هم جمع می‌کرد و مقاومت می‌کردند همین توسل به ائمه اطهار(ع) بود و شما اصحاب رسانه برای کار رسانه‌ای اگر به ائمه(ع) توسل کنید بسیار کمک می‌کند.

سردار مجیدی خطاب به خبرنگاران اضافه کرد: سختی‌ها و مشکلات بسیار است اما آنچه که می‌تواند شما را پایدار کند نگاه به آن الگوی اصلی و توسل به ائمه اطهار(ع) است که می‌توانید مقاوم و محکم باشید و در زیر سایه ولایت رسالت خود را انجام دهید.

وی با بیان اینکه خبرنگاران بسیاری در دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان بودند و رشادت‌های رزمندگان را ثبت و ضبط کردند، عنوان کرد: اگر واقعیات ثبت شود تاریخ ساخته می‌شود و شما خبرنگاران صف تاریخ هستید و در این ۴۱ سال انقلاب اسلامی توانستید بسیاری از خبرها را ثبت کنید.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: یکی از سخت‌ترین کارها شغل خبرنگاری است و باید مثل رزمندگان در صف اول باشید، همانطور که در سخت‌ترین روزهای دفاع مقدس ما این را مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه تاریخ هر کشوری مدیون زحمات خبرنگاران است و این بیهوده نیست، گفت: خواهشی که از شما خبرنگاران دارم این است که فارغ از این سختی ‌ا حقایق را بگویید ولو اینکه مشکل به وجود آید.

سردار مجیدی با اشاره به اینکه ما این روزها در شرایط خاصی قرار داریم که متمایز است، تصریح کرد: ما در کشور یکسری تهدیدها و فرصت‌ها داریم که شناخت آنها از جمله وظایف و رسالت خبرنگاران است که باید شناسایی شود.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های خبرنگاران فرهنگ‌سازی است، افزود: در ایام کرونا ماسک زدن، رعایت بهداشت و فاصله اجتماعی از جمله کارهایی است که باید انجام شود و ورود خبرنگاران در این زمیینه موجب شد تا این امر فرهنگ‌سازی و تبدیل به گفتمان شود.

*لزوم گفتمان‌سازی برای حل مشکلات

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: اگر مشکلات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور را به همین شیوه بیان کنیم و تبدیل به گفتمان کنیم به طور قطع بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه وقتی در خطوط دفاعی در برابر دشمن می‌ایستیم برای پوشاندن نقاط آسیب‌پذیر باید یک حاشیه امنیتی ایجاد کنیم و هم پوشانی داشته باشیم گفت: در این صورت نقطه تهدید، نقطه قوت می‌شد و امروز نیز اگر ما به صورت جبهه‌ای عمل کنیم موفق هستیم و آن را تبدیل به فرصت می‌کنیم.

سردار مجیدی گفت: شما خبرنگاران نیز با هم‌پوشانی و هم‌افزایی می‌توانید موفق شوید اما اگر تنهایی کار کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه پشتیبانی از جبهه مقاومت چیزهایی بود که ما فقط در دفاع مقدس دیدیم، اضافه کرد: با شیوع کرونا این امر را در رزمایش کمک‌های مومنانه بار دیگر دیدیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به توزیع ۱۷۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در رزمایش کمک‌های مومنانه گفت: مردم استان همدان حدود ۴۰ میلیارد تومان به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا کمک کردند و در این شرایط سخت اقتصادی پای کار آمدند.

وی گفت: ما باید مشکلات مردم را به گوش مسئولین برسانیم که این یک کار بزرگ است و در دهه ولایت در راستای کمک مومنانه توجه بیشتری داشته باشیم که این خود می‌تواند حرکت جدیدی باشد.

سردار مجیدی با بیان اینکه امسال در ۴۰ سالگی دفاع مقدس هستیم و همانند سال‌های گذشته نمی‌توانیم رژه داشته باشیم، ابراز داشت: به هر شکل ممکن می‌توانید وقایع دوران دفاع مقدس را بازگویی کنید و از همین امروز تا هفته دفاع مقدس می‌توانید هفته ای یک موضوع  را کار کنید تا هفته دفاع مقدس باشکوه برگزار شود.

وی با بیان اینکه راهبرد آمریکا این است که با توجه به شرایط خاص خود، بین کشورهای جبهه مقاومت تفرقه ایجاد کند، عنوان کرد: این اتفاقاتی که در منطقه روی می‌دهد حاکی از این است و آمریکایی‌ها برای اینکه بتوانند فشار افکار عمومی داخلی خود را به شکلی حل کنند و در انتخابات آبان ماه امسال مشکلات خود را رفع کنند، به دنبال ایجاد تفرقه هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: تنها جایی که آمریکا می‌تواند برنامه خود را پیاده کند و آن را حاصل کند یا در کشورهای جبهه مقاومت یا در ایران است، بنابراین باید مراقب باشیم و وحدت رویه ایجاد کنیم تا بتوانیم در برابر استکبار محکم بایستیم و توطئه‌های آنان را خنثی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات