جشن غدیریه در چهارمحال و بختیاری

آئین های جشن وبزرگداشت عیدالله الاکبر، عید سعید غدیر خم د ر اقصی نقاط استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.
کد خبر: ۹۲۶۴۳۷۴
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  همزما با سراسر کشور و جهان اسلام، آیین های جشن و بزرگداشت عید امامت وولایت در اقصی نقاط استان چهارمحال و بختیاری  برگزار می شود.

بازسازی و بازروایی واقعه غدیر خم در مجمتع های مسکونی،  نورافشانی و جشن غدیریه در تپه نورالشهداء شهرکرد همزمان  با شب عیدغدیر، برپایی کاروان شادی و خطبه خوانی غدیر طی روزهای 17 و18 مرداد  در مراکز شهرستان ها از جمله برنامه های بزرگداشت عید امامت وولایت در بام ایران است.

گفتنی است؛ به مناسبت دهه امامت و ولایت، مسابقات فرهنگی ویژه غدیر خم در فضای مجازی و نهضت کمک مومنانه و همدلی در سراسر استان به مدت سه روز از 16 مرداد آغاز شده و تا 18 مردادماه ادامه دارد.

شامگاه دیروز و همزمان با شب عید سعید غدیر خم نیز برنامه ویِژه غدیریه در تپه نورالشهداء شهرکرد با همت وتلاش عاشقان امامت وولایت برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید واجرای سرود ملی شروع شد، حجت الاسلام و المسلمین دکترنادری به بیان فضایل حضرت علی علیه السلام از تولد تا امامت و ولایت و شجاعت، عدالت و شهادت پرداخت.

اجرای نمایش طنز، مولودیه خوای، مسابقه حضوری، سرود گروهی و نورافشانی از دیگر برنامه های این جشن بود که بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در جوار قبور مطهر شهدای گمنام برگزار شد.

ارسال نظرات