مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بندرلنگه:

عید غدیر مسیر اصلی حرکت اسلام را برای ابدیت رقم زد

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرلنگه گفت: غدیر مسیر اصلی حرکت اسلام را برای ابدیت رقم زد و همگان با پیامبر و امیر مومنان در غدیرخم بیعت کردند تاریخ گواه این رخداد عظیم و سرنوشت ساز است.
کد خبر: ۹۲۶۴۴۰۳
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

حجت الاسلام و المسلمین عباس شمس امشب در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از بندرلنگه با تبریک دهه ولایت از عید قربان، اظهار کرد: فرصتی مغتنم برای بازخوانی این دو امتحان الهی که در قربانگاه عید قربان پیامبر خدا حضرت ابراهیم (ع) امتحان شد و پیروز این مبارزه خلیل الرحمن لقب گرفت و در سوی دیگر درعیدالله اکبر غدیر خم امتحان امت پیامبر خاتم صلی الله علیه وآله بود که مسیر حرکت بشریت برای ابدیت را رقم زد و خداوند جانشین پیامبر را به امت اسلامی توسط خاتم الانبیاء معرفی نمود.

 

وی افزود: در هردو روز شیطان مایوس شد ولی از پا ننشست غدیر مسیر اصلی حرکت اسلام را برای ابدیت رقم زد همگان با پیامبر وامیر مومنان در غدیرخم بیعت کردند تاریخ گواه این رخداد عظیم و سرنوشت ساز است.

 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بندرلنگه اضافه کرد: غدیر، تداوم رسالت محمد صلی الله علیه و آله در ولایت علی علیه السلام است. حضرت محمد صلی الله علیه و آله بارها با اشاره به موقعیت معنوی امام علی علیه السلام ، بر فضیلت های آن حضرت و وصی بودن ایشان تأکید ورزیده است.

 

 

حجت الاسلام شمس بیان داشت: آیه ای که پیش از اعلام رسمی ولایت امیر مؤمنان علی علیه السلام نازل شد، از یک سو، بیان گر اهمیت فوق العاده غدیر و از سوی دیگر، نشان دهنده نگرانی های رسول خدا صلی الله علیه و آله در این باره است: «ای پیامبر! آیه ای که پس از اعلام ولایت امام علی علیه السلام در غدیر نازل شد، موجی از شادی را در دل های مؤمنان پدید آورد و آرامش و اطمینان خاطر به آنان بخشید: «امروز کافران از [زوال] دین شما ناامید شدند.

 

 

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: ابن اسحاق، تاریخ نگار معروف می گوید: به علی بن حسین علیه السلام گفتم: «من کنتُ مولاه فعلیٌ مولاه» یعنی چه؟ حضرت فرمود: پیامبر خدا به مردمان خبر داد که امام بعد از خودش، امیر مؤمنان علی علیه السلام است. اَبان بن تَغلب می گوید: از امام باقر علیه السلام درباره این سخن رسول خدا صلی الله علیه و آله «من کنتُ مولاه فعلیٌ مولاه» پرسیدم. آن حضرت درباره روز غدیر می فرماید: «رسول خدا صلی الله علیه و آله در غدیر خم برای امیر مؤمنان علی علیه السلام پیمان گرفت و مردم به ولایت او اقرار کردند. امام علی علیه السلام : غدیر، روز کمال دین است.

 

وی در پایان یادآور شد: آری اکمال دین و اتمام نعمت برای ابدیت رقم خورد و مسیر حرکت واقعی اسلام ناب محمدی مشخص گردید، امسال باتوجه به محدویتهای پیش آمده ویروس منحوس کرونا آزین بندی شهرکما فی السابق انجام می شود و بازسازی واقعه غدیر خم درسالن بدون بازدید کنندگان و از طریق فضای مجازی بصورت زنده انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار