مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان در گفت وگو با "بسیج" :

غدیر مهمترین واقعه تاریخ تشیع است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان گفت:بدون شک واقعه غدیر خم، نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است چراکه در این واقعه، پیامبر اکرم(ص) مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبری خود را به انجام رساندند.
کد خبر: ۹۲۶۴۴۷۵
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
حجت الاسلام عباس رجبی در گفت: وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم بیان کرد:عید سعید غدیر خم به دلیل انتصاب امیرالمومنین (ع) به خلافت عالم و آدم از سوی خداوند متعال و ابلاغ پیامبر گرامی اسلام (ص) به استناد آیه (("یا ای‌ها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک وان لم تفعل فما بلغت رسالته":‌ای پیامبر آنچه را از جانب پروردگارت به تو نازل شده ابلاغ کن و اگر این کار را انجام دهد رسالت خود را به انجام رسانده ای))از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


وی با اشاره به اینکه غدیر عیدی است که از تمام اعیاد عظمت و شرافت و حرمتش بیشتر است، تصریح کرد:عید غدیر تنها یک واقعه نیست؛ خداوند متعال در این روز اسلام را کامل کرد به همین خاطر غدیر از آخرین اتفاقاتی است که رخ داده است.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه ماهنشان با اشاره به اینکه این دین باید تا روز قیامت مردم را رهبری کند بنابراین نمیتوان به غدیر به چشم یک واقعه تاریخی نگاه کرد، افزود:غدیر واقعه‌ای است که تا آخرین روز زیستن، بشریت به آن نیاز دارد.

حجت الاسلام رجبی با بیان اینکه کاملترین و بهترین دستورالعمل را میتوان در واقعه غدیر جستجو کرد، افزود:در آسمان‌ها غدیر"یوم العهد المعهود"ودرزمین"یوم المیعاد الماخوذ"نامیده میشود.

این مسئول با تاکید بر اینکه مسلمانان در عید غدیر باید به میثاقی که در آن زمان میان مردم و پیامبر (ص) بسته شده بود، برگردند، گفت:پیام روز غدیر تنها برای کسانی که در آن واقعه حضور داشتند نیست، بلکه برای همه مردم دنیا و در همه دوره‌ها تا روز قیامت است.

وی در پایان به برنامه‌های اجرا شده در دهه امامت و ولایت در سپاه ناحیه ماهنشان اشاره و خاطرنشان کرد:روابط عمومی وتبلیغات سپاه ناحیه ماهنشان به همین مناسبت برنامه‌های متعددی نظیر فضای سازی محیط داخلی ناحیه با نصب بنر، برگزاری مسابقه فرهنگی از واقعه غدیر، اهداء جوایز به برگزیدگان مسابقه، سخنرانی بین الصلاتین، پخش مولودی و. برگزار می‌نماید.
ارسال نظرات