به رغم ظرفیت بالای این قرارگاه سازندگی خبرهای خوشی از حضور آن در استان به گوش نمی‌رسد به طوری که برخی جریانات سیاسی با اقداکات صرفا سیاسی‌بازی و کارشکنی در مسیر فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در استان مرکزی به ویژه کلانشهر اراک زمینه خروج این قرارگاه را فراهم می‌کنند
کد خبر: ۹۲۶۴۹۰۳
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج  استان مرکزی ؛ بخشی از اخبار و گفتگوی مسئولین استانی وشهری در خصوص چرایی حضور قرارگاه خاتم الانبیاء در شهر اراک واستان مرکزی منتشر می شود
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب:

نباید از ظرفیت عظیم قرارگاه خاتم الانبیاء چشم پوشید/قرارگاه، پروژه های شهری اراک را به خوبی انجام داد

نباید از ظرفیت عظیم قرارگاه خاتم الانبیاء چشم پوشید/قرارگاه، پروژه های شهری اراک را به خوبی انجام داد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: علاقه مند هستیم تا از خدمات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)در استان استفاده شود و این مهم مستلزم اتخاذ تدابیری از سوی شهرداری و شورای شهر اراک است تا پروژه های اولویت دار به قرارگاه سپرده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب، در خصوص فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در استان مرکزی و شهر اراک، گفت: این قرارگاه فعالیت های خوبی در زمینه های توسعه ای، اقتصادی و محرومیت زدایی در سطح کشور انجام می دهد و موفقیت هایی نیز در این زمینه بدست آورده است.

بخش خصوصی ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا را ندارد

وی افزود: این قرارگاه در مواردی ورود پیدا کرده که بخش های خصوصی ظرفیت ورود به آن پروژه ها را ندارند، به عنوان مثال برخی پروژه های درون استانی مانند بزرگراه اراک-خرم آباد و اراک-سلفچگان بر عهده قرارگاه گذاشته شده و با کیفیت و سرعتی قابل قبول در حال انجام است.

قرارگاه، پروژه های شهری اراک را به خوبی انجام داد

زندیه وکیلی با اشاره به پروژه های درون شهری در دست قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، گفت: این پروژه ها فی ما بین شهرداری اراک و شورای شهر اراک با قرارگاه بسته شد که تجربه خوبی بود، چرا که در زمانی قابل قبول و با کیفیتی مناسب به سرانجام رسید.

وی اضافه کرد: در پروژه های شهری که به قرارگاه واگذار شد وجه نقد به قرارگاه داده نمی شد و صرفا تهاتر با املاک شهرداری مد نظر بود که معمولا پیمانکاران بخش خصوصی با این شرایط رغبتی برای پذیرفتن پروزه ندارند، لذا این پروژه ها نیز با رضایت مجموعه استان و شهرداری همراه بود.

علاقه مند هستیم تا از خدمات قرارگاه در استان استفاده شود

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: به همین علت علاقه مند هستیم تا از خدمات قرارگاه در استان استفاده شود و این مهم مستلزم اتخاذ تدابیری از سوی شهرداری و شورای شهر اراک است تا پروژه های اولویت دار به قرارگاه سپرده شود. لذا نباید از ظرفیت عظیم قرارگاه خاتم الانبیا در استان مرکزی چشم پوشید و باید با آن همکاری داشت.

زندیه وکیلی خاطرنشان کرد: در سطح استان پروژه های دیگری از جمله آزادراه اراک خرم آباد است که کماکان از ظرفیت قرارگاه استفاده می شود. همچنین پروژه قطار سریع السیر تهران، قم، اصفهان در شهرستان دلیجان توسط قرارگاه در دست ساخت است و مسئله ای در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام/

 

 

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک؛

مخالفت شورای شهر اراک با فعالیت قرارگاه خاتم کذب محض است/اعضای شورا به دنبال اجرای پروژه با آفت کمتر هستند

مرادی عضو شورای شهر اراک گفت:مجموعاً شورای شهر اراک با اجرای پروژه‌ها توسط قرارگاه خاتم به‌هیچ‌وجه مخالف نیست دلیل هم این است که اعضای شورای شهر معتقدند پروژه‌ها باید به دست یک پیمانکار قوی که به لحاظ تمامیت کار به لحاظ مالی، فنی، تکنیکی، تجهیزات و ابزار مسلط باشند سپرده شود و تمام اعضای شورا می‌دانند که قرارگاه خاتم یکی از پیمانکارهای بسیار آماده و درعین‌حال متمکن است و هر پروژه‌ای را به نتیجه می‌رساند.

به گزارش دیار آفتاب؛ محمد کریم شفیعی شهردار اراک طی روزهای اخیر در گفتگویی عنوان کرده بود  اجرای پروژه‌های شهری و تقاطع‌های غیرهمسطح در اراک بیش از یک سال  معطل مصوبه شورای شهر مانده است.

شهردار اراک یکی از مخالفان واگذاری این پروژه‌ها به قرارگاه خاتم‌الانبیا را رئیس شورای شهر اراک دانسته و گفته بود: باید به‌درستی مشخص شود دلیل مخالفت اعضای شورای شهر با اجرای طرح توسط قرارگاه چیست و چرا تصویب و اولویت‌بندی طرح‌ها بیش از یک سال به طول انجامیده و تعیین تکلیف نمی‌شود.

وی می‌گوید: مردم حق‌دارند در جریان اتفاقاتی که در شهرداری و شورا می‌گذرد قرار گیرند و کسانی که برای توسعه شهر سنگ‌‌اندازی می‌کنند باید پاسخگو باشند.

بر اساس این خبر پروژه میدان مقاومت، فرودگاه، جاده فرمهین، میدان فراهان، میدان امام و سه‌راهی خمین از مهم‌ترین طرح‌هایی است که محمدکریم شفیعی شهردار مدعی است شهر اراک برای توسعه زیرساخت‌ها به اجرای این طرح‌ها نیازمند است، اما ازنظر وی سنگ‌اندازی‌های شورای شهر مانع از اجرای این طرح‌ها بعد از گذشت یک سال و اندی شده است.

برای بررسی بیشتر و پیگیری این موضوع در خصوص اظهارت شهردار اراک با علیرضا مرادی یکی از اعضای شورای شهر کلانشهر اراک گفتگویی داشیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مرادی عضو شورای شهر اراک؛

مخالفت شورای شهر با قرارگاه خاتم کذب محض است/طرح های شهرداری باید ازنظر فنی و اجرایی توجیه شوند

علیرضا مرادی عضو شورای شهر اراک در گفتگو با دیار آفتاب با بیان اینکه کلی‌گویی و به مسائل این‌چنین پرداختن شبهه ایجاد می‌کند گفت: آقای شهردار مصداقا بگویند کدام پروژه تا اعضای شورای شهر نیز استدلال‌های خود را ارائه بدهند، مجموعاً شورای شهر اراک با اجرای پروژه‌ها توسط قرارگاه خاتم به‌هیچ‌وجه مخالف نیست دلیل هم این است که اعضای شورای شهر معتقدند پروژه‌ها باید به دست یک پیمانکار قوی که به لحاظ تمامیت کار به لحاظ مالی، فنی، تکنیکی، تجهیزات و ابزار مسلط باشند سپرده شود و تمام اعضای شورا می‌دانند که قرارگاه خاتم یکی از پیمانکارهای بسیار آماده و درعین‌حال متمکن است و هر پروژه‌ای را به نتیجه می‌رساند و فشارهای صورت‌وضعیتی هم به صاحب‌کار ندارد، به دلیل اینکه دنبال انجام خدمت برای مردم است و خیلی به دنبال تسویه‌حساب نیست.

وی ادامه داد: اینکه گفته شود بعضی از اعضای شورای شهر اراک با قرارگاه خاتم مخالف هستند این‌یک کذب محض است و ما کسی را نداریم که با قرارگاه خاتم مخالف باشد حتی شخص رئیس شورا که شهردار نام برده‌اند هم مخالفتی ندارد و خود ایشان نشستی با مدیریت قرارگاه خاتم داشته است و اینکه این موضوع را به گردن ایشان بیندازیم انصاف نیست، در جلسه‌ی شورا بنده خودم شنیدم که آقای شهردار گفتند ما فعلاً نمی‌توانیم قرارداد ببندیم!

مرادی با بیان اینکه درهرصورت ۱۱ عضو شورا همگی عضو هستند و نماینده مردم‌اند افزود: کسی نماینده‌تر نیست و رأیش رأی‌تر نیست بلکه شوراست و بر اساس رأی جمع عمل می‌کنیم، اگر آقای شهردار چیزی را به شورا آورده‌اند خوب ایشان همراه که زیاد دارند و در استیضاح هم به ایشان رأی اعتماد دادند، بر اساس رأی باید این‌ها عملیاتی بشوند چطور ایشان می‌گویند نمی‌گذارند، وقتی شما همراهانتان از مخالفین بیشتر هستند پس می‌تواند رأی بگیرید، این حرف‌ها به نظر هم کلی‌گویی و فرار به جلو است.

عضو شورای شهر اراک تصریح کرد: قرارگاه خاتم نیز بر اساس شیوه‌نامه مالی که دارند و ظاهراً از طرف مقامات عالی کشور هم توصیه‌شده است برای اینکه پیمانکاران خردتر نیز کار داشته باشند و همه‌ی کارها را در اختیار پیمانکاران قوی نگذارند برای قرارداد یک حدی دارند و مثلاً کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد بسته نمی‌شود پس اگر قرارداد ما قرارداد درست و بجایی باشد با قرارگاه خاتم بسته می‌شود و مشکلی نبوده است.

اعضای شورای شهر به دنبال اجرای پروژه با آفت کمتر هستند

وی اظهار داشت: قرار بر این بوده است که یک بسته و مجموعه‌ای با قرارگاه خاتم قرارداد بسته شود و اگر قرارداد بسته نشده است باید شهرداری پاسخگو باشد لذا اعضای شورای شهر موافقت کردند اما بعضی طرح‌هایی که توجیه فنی نداشته است یعنی مثلاً سه‌راهی خمین که بنده به‌عنوان یک عضو شورای شهر سؤال می‌کنم ورودی ماشین از سمت خمین و تهران در جایش در طرح کجاست و اگر کسی بخواهد به سمت اراک بیایید باید چه‌کار بکند، هیچ‌کدام از این‌ها را نیاورده‌اند و طرح را به‌صورت ریز توضیح نداده‌اند و طبیعی است برخی از اعضای شورا مشکل داشتند و نمی‌دانستند شهرداری می‌خواهد چه هدفی را دنبال کند و از وقتی‌که مشاور و کسانی که نقشه را داشتند آمدند و طرح را توجیه کردند همه‌ی اعضا پذیرفتند اما اینکه یک طرحی را بدون اینکه توجیهات فنی، ترافیکی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی آن را توضیح بدهند بیاورند طبیعی است که مخالفت‌هایی باشد ولی در بسیاری از موارد مشکل خاصی نبوده و فقط دنبال این بوده‌ایم که این طرح‌ها ازنظر فنی و اجرایی توجیه بشوند.

مرادی در ادامه گفت: ما پروژه‌های زیادی داریم که اجرا شده‌اند و مشکلات عدیده دارند مثل پل انتهای خیابان جهاد یا پل آزادگان یا پل ورزش، الآن از سمت خیابان جهاد که بالا می‌روید به سمت شهرک قدس با یک پیچ بسیار خطرناک روبه‌رو هستید ولی حالا که دیگر نمی‌توانیم پل را به هم بزنیم و اصلاح کنیم، اعضای شورا نظرشان این است که این ابهامات دیده شود که در آینده دچار مشکل نشویم.

وی خاطرنشان کرد: حق بدهید که اعضای شورای شهر به دنبال اجرای پروژه با آفت کمتر هستند، ما دنبال عجله و ثبت کار نیستیم بلکه دنبال این هستیم که کار به شکل صحیح‌تر دنبال بشود به این دلیل است که ایراداتی گرفته می‌شود.

قرارگاه خاتم و مدیران آن برای کمک و خدمت به اراک ایثار می کنند

این عضو شورای شهر اراک در رابطه با بدهی شهرداری اراک به مجموعه‌ی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا نیز گفت: قرارگاه خاتم طلب بالایی از شهرداری اراک دارد و یکی از دلایلی که اعضای شورای شهر موافق هستند که پروژه‌ها به قرارگاه خاتم سپرده شود این است که قرارگاه پا روی گلوی شهرداری اراک نگذاشته است که اگر پول را ندهید کار نمی‌کنیم و درواقع به شکلی این قرارگاه و مدیران آن ایثار می‌کنند و می‌خواهند کمک و خدمتی به اراک بکنند.

مرادی افزود: ما به قرارگاه خاتم بخشی به‌صورت نقدی بدهی داریم و بخشی به‌صورت زمین و ملک و تهاتر داشته‌ایم که باید به قرارگاه بدهیم همچنین متأسفانه یک‌بخشی از صورت‌وضعیت‌ها در مورد پل شهدای گمنام میدان شریعتی مانده است و بعضی از دست‌اندرکاران شهرداری قرارگاه را اذیت می‌کنند که امیدواریم این موضوع نیز حل شود.

انتهای پیام/

 

آجرلو عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک در گفتگوی اختصاصی بابسیج:
حامد آجرلو گفت:ما باید قدردان این قرارگاه باشیم و اجازه بدهیم که در شهر بمانند چون کارهای نیمه تمام زیادی مانده است مانند پل میدان مقاومت ،میدان امام خمینی(ره) که طرح تبدیل به زیر گذر غیر همسطح در برنامه خواهد بود

اجرلو عضو محترم شورای شهر اراک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛بااشاره به کارها و اقدامات نیمه تمام قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و پیگیری های انجام شده در شورای شهر و شهرداری اراک گفت:قرارگاه خاتم الانبیا سال ها است که با شهرداری اراک همکاری می کند که در شورای دوره چهارم تفاهم نامه ای تا سقف۵۰۰میلیارد تومان تصویب شده بود.


وی افزود:تاکنون حدود ۲۵۰ میلیارد تومان به اجرارسیده است و در پروژه های شهری  فعالیت چشم گیری داشته است.

آجرلو بابیان اینکه در شورای دوره پنجم قراردادی بالغ بر ۱۰۰میلیارد تومان تصویب شد که شهرداری با قرارگاه کار کند گفت: برخی از همکاران در شورای اسلامی شهر ، خیلی موافق این موضوع نبودند ولی به هرحال تصویب شد .


عضوشورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد:حضور قرارگاه با توجه به این که کارها را بصورت  تعادلی و کمکی که به شهرداری ها می کند  خیلی کمک شایانی به شهرداری ها می کند

وی باتاکید براینکه تلاش های بی وقفه قرارگاه در اراک  برکسی پوشیده نیست گفت:ما باید قدردان این قرارگاه باشیم و اجازه بدهیم که در شهر بمانند چون کارهای نیمه تمام زیادی مانده است مانند پل میدان مقاومت ،میدان امام خمینی(ره) که طرح تبدیل به زیر گذر غیر همسطح در برنامه خواهدبود

آجرلو در پایان خاطرنشان کرد:به نظر بنده کسی نمی تواند در حد و قواره قرارگاه باشد که بتواند کارها را در شهر اراک انجام دهد و خدمتی ماندگار و اثر بخش به جا گذارد.

انتهای پیام/

 

کارشکنی‌‌ مدیریت شهری بر سر راه قرارگاه خاتم‌الانبیاء / منتخبان مجلس یازدهم بر استفاده از ظرفیت قرارگاه تاکید کردند

خاتم‌الانبیا نگین درخشان سازندگی کشور است

منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم و رئیس مجمع نمایندگان مجلس دوره دهم استان مرکزی با اشاره به جایگاه قرارگاه خاتم الانبیا به خبرنگار تسنیم گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) یک مجموعه پرخیر و برکت بوده که بعد از اتمام جنگ تحمیلی در راستای یک تکلیف برای نیروهای‌ مسلح که در قانون مشخص شده در زمان صلح به امور سازندگی بپردازد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی افزود: پروژه‌ها و طرح‌های بزرگی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) چه در سطح کشور و در راستای محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف اجرا می‌شود، پروژه‌هایی که در مناطق دور از دسترس بودند و بخش خصوصی رغبتی به اجرای آنها نداشته یا از لحاظ مالی توان اجرا نداشت با همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: البته روال کار قرارگاه خاتم‌الانبیاء به گونه‌ای تعریف شده که خود را رقیب بخش خصوصی قرار نداند و پروژه‌هایی مانند خلیج فارس، خطوط انتقال گاز، طرح‌های پالایشگاه گاز در فازهای عسلویه، ساخت بنادر و اتوبان که کارهای بزرگی به شمار می‌رود با استفاده از توان داخلی و بومی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء به اتمام رسیده است.

منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های قابل تقدیر قرارگاه خاتم‌الانبیاء، بحث توسعه شهری از جمله ساخت پل، تونل، تقاطع و اجرای طرح‌های مترو در استان تهران و کلان‌شهرها است که مجموعه‌ای از توانمندی‌های قرارگاه خاتم است.

سلیمی عنوان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا علی‌رغم پاییند نبودن دولت‌ها در اجرای تعهدات خود همواره در هر شرایطی با اجرای پروژه‌های بزرگ توانسته کارنامه درخشانی به خود اختصاص دهد و چه خوب بود دولت همان‌طور که خود را ملزم به اجرای تعهدات سرمایه ‌گذاران خارجی می‌داند به تعهدات خود نسبت به قرارگاه خاتم عمل می‌کرد.

وی اضافه کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء نگین درخشانی در سازندگی کشور بوده و باید بیش از پیش از ظرفیت این نگین استفاده کرد

ضرورت استفاده از ‌ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیاء برای اجرای ‌پروژه‌های بزرگ استان مرکزی

منتخب نخست مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم نیز با اشاره به ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیاء به خبرنگار تسنیم گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) یک مجموعه پرخیر و برکت بوده که بعد از اتمام جنگ تحمیلی در راستای یک تکلیف برای نیروهای‌ مسلح در قانون مشخص شده تا در زمان صلح به امور سازندگی بپردازند.

علی‌اکبر کریمی افزود: پروژه‌ها و طرح‌های بزرگی توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) چه در سطح کشور و همچنین در راستای محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف کشور اجرا می‌شود، پروژه‌هایی که در مناطق دور از دسترس بودند و بخش خصوصی رغبتی به اجرای آنها نداشته یا از لحاظ مالی توان اجرا نداشت با همت قرارگاه خاتم‌الانبیاء اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: البته روال کار قرارگاه خاتم‌الانبیاء به گونه‌ای تعریف شده که خود را رقیب بخش خصوصی قرار نداده و پروژه‌هایی مانند خلیج فارس، خطوط انتقال گاز، طرح‌های پالایشگاه گاز در فازهای عسلویه، ساخت بنادر و اتوبان کارهای بزرگی است که توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء به اتمام رسیده است.

منتخب نخست مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های قابل تقدیر قرارگاه خاتم‌الانبیاء، بحث توسعه شهری از جمله ساخت پل، تونل، تقاطع و اجرای طرح‌های مترو در استان تهران و کلان‌شهرهاست که مجموعه‌ای از توانمندی‌های قرارگاه را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ولی متأسفانه در استان مرکزی نسبت به سایر استان‌ها در سال‌های گذشته کمتر از این ظرفیت استفاده شده و این ناشی از عدم ارتباط مسئولان ارشد استان برای استفاده از این ظرفیت‌ها بوده و این مسأله متأسفانه سبب شده تا نمود مؤثر و عینی و حلاوت و شیرینی پروژه‌های عمرانی که توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در سطح کشور اجرا می‌شود در استان خیلی نمود نداشته باشد.
 
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از مسئولان استانی انتظار می‌رود که در تعریف پروژه‌های بزرگ از ظرفیت منحصر به فرد قرارگاه خاتم‌الانبیاء در خدمت توسعه استان استفاده کنند.

 
«سلیمی» منتخب مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم و رئیس مجمع نمایندگان مجلس دوره دهم استان مرکزی می‌گوید: قرارگاه خاتم‌الانبیاء نگین درخشانی در سازندگی کشور بوده و باید بیش از پیش از ظرفیت این نگین استفاده کرد
 
 

نباید از ظرفیت‌های خاتم‌الانبیاء ر سازندگی و توسعه کشور غافل شد

دیگر نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم و دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم نیز با اشاره به جایگاه قرارگاه خاتم الانبیاء به خبرنگار تسنیم گفت: برخورداری از نیروهای متخصص، توانمند، متعهد همچنین اجرای پروژه‌ها براساس باکیفیت و استانداردبودن ویژگی مجموعه قرارگاه خاتم الانبیا به شمار می‌رود بنابراین نباید نگاه سیاسی به این مجموعه سبب شود کشور از ظرفیت‌های این مجموعه در سازندگی و توسعه کشور غافل شود.

محمدحسن آصفری افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حوزه ریلی، صنایع پتروشیمی، محرومیت‌زدایی در مقایسه با سایر پیمانکارها خوب درخشیده و توانسته جایگاه ویژه‌ای کسب کند، دولت باید باتوجه به کمبود بودجه از ظرفیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا بیش از پیش استفاده کند.

منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم تصریح کرد: امتیاز دیگر قرارگاه خاتم‌الانبیا این است که حتی درآمد این قرارگاه نیز صرف سازندگی و توسعه کشور می‌شود، چراکه قرارگاه خاتم متعلق به نظام است و این ظرفیت باید مورد استفاده قرار گیرد.

آصفری بیان کرد: استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا به معنی نادیده گرفتن بخش خصوصی نیست و باتوجه به عملکردی که از قرارگاه خاتم‌الانبیا طی این 40 سال دیده‌ایم، مخالف توسعه کشور نیست و باهرسازمانی که در توسعه کشور حرکت کند نه تنها رقابت نمی‌کند، بلکه همیار آن مجموعه خواهد بود.

قرارگاه خاتم‌الانبیاء یکی از ظرفیت‌های بالنده، پویا و انقلابی کشور

منتخب مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس یازدهم نیز با اشاره به جایگاه قرارگاه خاتم الانبیا به خبرنگار تسنیم گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء کارنامه درخشانی در بحث سازندگی، عمرانی، توسعه، آبرسانی، بنادر و توسعه شهری در سطح کشور داشته و در مواردی که از توان بخش خصوصی خارج بوده، خلاءهای بخش خصوصی را پر کرده است.

سینا کمالخانی افزود: قرارگاه خاتم الانبیاء بازوی امین دولت بوده و هرجا از قرارگاه خواسته شده کمک کرده و با ورود خود، خلاء‌ها و پروژه‌های ناتمام را تکمیل کرده به طوری که دولت‌های مختلف از قرارگاه رضایت‌مندی داشته‌اند و امروز نیز باتوجه به وضع کشور و اوج تحریم‌ها بزرگترین پروژه‌های اقتصادی کشور مثل ستاره خلیج فارس، فازهای مختلف پارس جنوبی، آزادراه‌ها و مترو و بخش فولاد و مس را با تعامل و ظرفیت سازی خوب به بهره برداری رسانده است.

وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم الانبیا یکی از ظرفیت‌های بالنده، پویا و انقلابی کشور است که چه در دوران تحریم و دوران‌های مختلف بازویی توانمند برای نهادهای اجرایی علی‌الخصوص دولت بوده و این قرارگاه یکی از مثال‌های موفق اتکا به نیروی داخلی و اقتصاد درون‌زاست.

کمالخانی بیان کرد: وظیفه دولت و مجلس است که از نهادهای موفق و انقلابی کشور بیش از پیش در جهت پیشرفت و توسعه و رشد کشور نهایت استفاده را بکنند تا در زمینه زیرساخت‌ها و بسترها کمتر به نیروها و متخصصان خارجی وابسته باشیم.

پیگیری حمایت از قرارگاه خاتم‌الانبیا در مجلس؛ قرارگاه خاتم‌الانبیا نماد موفق خودباوری و استقلال داخلی است

منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم نیز با اشاره به جایگاه قرارگاه خاتم‌الانبیاء به خبرنگار تسنیم گفت: توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی، مجموعه ستاره خلیج فارس که قراربود شرکت توتال فرانسه به اتمام برساند ولی از صحنه خارج شد را قرارگاه خاتم‌الانبیا با هزینه کمتر و در مدت زمان کمتری به اتمام رساند و صدها هزار پروژه دیگر در کشور توسط مجموعه خاتم به بهره برداری رسید.

علیرضا نظری افزود: هم‌اکنون شاهد هستیم دولت هزاران میلیارد تومان به قرارگاه خاتم بدهکار است ولی این مجموعه علی‌رغم بدهی دولت به این مجموعه در سراسر کشور و دورترین نقاط کشور و حتی انها دولت آنها را جزو مناطق محروم وکمتر توسعه تعریف کرد، شاهد بودیم مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا در راستای محرومیت زدایی اقدام به اجرای طرح های بزرگی کرد و خلاهای این مناطق را برطرف ساخت.

وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا به این خاطر که جلوی بسیاری از سواستفاده‌های مالی و رانت‌خواری در پروژهها را گرفته برخی ترجیح می‌دهند علی رغم اینکه باید برای انجام  تعهدات ارز تامین شود تا آن پروژه به بهره برداری برسد، سرمایه‌گذار خارجی را برمجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا که منافع حاصل ازآن نیز در کشور هزینه و صرف توسعه کشورم ی شود، ترجیح دهند و این جای تاسف دارد و ای کاش همانطور که دولت در انجام تعهدات نسبت به سرمایه گذار خارجی خود را مسول می‌دانست درپرداخت تعهدات خود به مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا احساس مسولیت می‌کرد.

نظری بیان کرد: امید است در مجلس یازدهم بحث ضرورت حمایت از قرارگاه خاتم‌الانبیا توسط همه نمایندگان دنبال شود، اینکه مطرح می شود از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود محدویتی وجود ندارد چرا که قرارگاه خاتم‌الانبیا رقیب بخش خصوصی نیست بلکه بخش خصوصی می تواند با مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیا قرارداد داشته و پروژه‌های بزرگی را عملیاتی کند.

وی ادامه داد: اینکه برخی بخواهند قرارگاه خاتم‌الانبیا را زیرسوال ببرند خیالی واهی بوده چراکه قرارگاه خاتم‌الانبیا طی چندین دهه فعالیت با کارنامه درخشان در راستای سازندگی کشور آزمون خود را پس داده و فقط نگرانی برخی از واگذاری پروژه‌ها به این قرارگاه برای این است که با ورود قرارگاه خاتم‌الانبیا به اجرای پروژه‌ها اجازه سواستفاده از سرمایه کشور توسط برخی گرفته می شود.

 
منتخب نخست مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم می‌گوید: یکی از فعالیت‌های قابل تقدیر قرارگاه خاتم‌الانبیاء، بحث توسعه شهری از جمله ساخت پل، تونل، تقاطع و اجرای طرح‌های مترو در استان تهران و کلان‌شهرهاست که مجموعه‌ای از توانمندی‌های قرارگاه را نشان می‌دهد
 
 

قرارگاه خاتم‌الانبیا در اجرای تمام تعهدات خود موفق بوده است

منتخب مردم ساوه و زرندیه در مجلس یازدهم نیز با اشاره به جایگاه قرارگاه خاتم الانبیا به خبرنگار تسنیم گفت: امروز شاهد خدمات ارزنده‌ای از قرارگاه خاتم‌الانبیا در عرصه‌های مختلف سازندگی در جای جای کشور حتی در دورترین نقطه کشور هستیم که خدمات در شرایطی که بودجه دولتی جوابگو اجرای پروژه‌ها نیست قرارگاه خاتم‌الانبیا به میدان آمده که قابل تقدیر است و قطعا بنده از این ظرفیت برای توسعه عمرانی شهر و روستا در حوزه انتخابیه خود استفاده خواهم کرد و از استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا تاکید می‌کنم.

حجت‌الاسلام محمد سبزی افزود: قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان یک بازوی امین برای دولت نقش افرینی می‌کند چراکه علی رغم همه فشارها و تحریم‌های ظالمانه دشمنان تمام تلاش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) این است که پروژه فعال باشد و امید را در مردم ایجاد کند که در این راستا تا به امروز نیز موفق عمل کرده است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که دولت امروز از تامین حداقل اعتبارات برای اجرای یک پروژه با مشکل مواجه است، قرارگاه خاتم‌الانبیا به کمک دولت آمد و اولویت‌ها را احصا و چالش‌های کشور را نیز شناسایی کرد و علی رغم اینکه دولت به تعهدات خود عمل نکرد ولی این قراگاه بخاطر توسعه کشور در همه صحنه‌ها پابه میدان سازندگی و توسعه کشور گذاشته است.

به گزارش تسنیم، اکنون که منتخبان مردم استان مرکزی در مجلس یازدهم برضرورت استفاده از ظرفیت‌های قرارگاه خاتم الانبیا در پروژه‌های مدیریت شهری در استان به ویژه کلانشهر اراک تاکید دارند، باید دید مدیران ارشد استان مرکزی و مدیران شهری و اعضای شورای پنجم شهر اراک به منظور حفظ حضور این قرارگاه که خبر از خروجش به دلیل سیاسی بازی و کارشکنی‌ها به گوش می‌رسد انجام خواهند داد؟

آیا درنهایت تلاش کرده و قرارگاه خاتم الانبیا را در استان نگاه می‌دارند و یا در نهایت مدیران شهری و ارشد استان مغلوب سیاسی بازی و فشارهای سیاسی دلالان عرضه سیاست می‌شوند؟

 انتهای پیام/

تاکید معاون استاندار بر‌ استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیاء در توسعه شهری

مهدی زندیه‌وکیلی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به ظرفیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء اظهار داشت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء کارنامه درخشانی در بحث سازندگی، عمرانی، توسعه، آبرسانی، بنادر و توسعه شهری در سطح کشور داشته و در مواردی که از توان بخش خصوصی خارج بوده، خلاءهای بخش خصوصی را پر کرده است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان مرکزی ما نمی‌توانیم از ظرفیت قرارگاه از جمله در ساخت بنادر استفاده کنیم، ولی در بحث توسعه شهری، شاهد ساخت سه تقاطع غیرهمسطح با همکاری قرارگاه بوده‌ایم.

معاون عمرانی استاندار مرکزی تصریح کرد: در حوزه برون‌شهری هم احداث آزادراه اراک به خرم‌آباد با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیاء درحال اجراست، در گذشته تفاهم‌نامه‌ای در بحث توسعه شهری با فرمانده قرارگاه داشتیم که استقبال خوبی داشتند.

زندیه‌وکیلی بیان کرد: مسئولان وقت ارشد استان تلاش زیادی برای استفاده از ظرفیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء داشتند، از مسئولان توسعه شهری(شهرداری و شورای شهر اراک) انتظار می‌رود که از ظرفیت‌های این قرارگاه در توسعه مدیریت شهری استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه‌ به شرایط اقتصادی کشور استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم در توسعه شهری ضروری است.

ارسال نظرات