معاون گردشگری استان بوشهر از طرح های سرمایه گذاری در جزایر خارگ و خارگو خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۵۱۳۴
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
طرح گردشگری جزایرخارگ و خارگو/لزوم حمایت از اقامت گاه های خصوصی
به گزارش خبرگزاری بسیج از خارگ، سکینه سالاری در بازدید از جزیره خارگ گفت: جهت تهیه طرح گردشگری برای جزایر خارگ و خارگو لازم بود بیش زمینه مذاکره‌ای با مسئولین نفتی را داشته باشیم و همچنین از تجربیات سپاه برای راه اندازی تور‌های راهیان نور به جزایر خارگ و خارگو جهت سفر‌های گردشگری به این جزایر خاص و زیبا استفاده کنیم.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان بوشهر اظهار داشت: در راستای هماهنگی بعمل آمده در این نشست مقرر شد جلسه‌ای به نمایندگی از مسئولین حوزه نفت، اداره کل میراث و معاون سیاسی امنیتی استان بوشهر برگزار شود.

وی افزود: در صورت امکان مقدمات ورود به جهت رونق گردشگری را برنامه ریزی کنیم و شاهد رونق تاسیسات گردشگری در اینجا باشیم و بیشتر و بهتر بتوانیم این جزایر بسیار زیبا و کهن را معرفی کنیم.


سالاری بیان کرد: یکی از موارد مورد بحث در این نشست حضور و کمک به گروه‌های آیینی در نمایشگاه بین‌المللی تهران بود که هر ساله در مکان نمایشگاه بین المللی برگزار میشود.

معاون گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: مقرر شد که اقدامات لازم برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته بعمل آید و شاهد حضور فعال فعالین عرصه گردشگری جزیره خارگ به ویژه در معرفی مراسم‌های آئینی نظیر لیوا و ... باشیم.

سالاری ادامه داد: ما حاضریم فضای اختصاصی برای حوزه صنعت نفت خارگ در نمایشگاه ایجاد کنیم تا به بهترین وجه جاذبه‌های گردشگری را در غرفه‌های‌ای که برای خودشان اختصاص داده به نمایش بگذارند.


وی خاطر نشان کرد: جهت ارتقاء کیفیت خدمات اقامتی و استاندارد‌ها تاکیدات لازم انجام شد و برای رونق بخشیدن به این مهم تقاضا میکنیم که مقام عالی دولت در جزیره، بخشدار محترم همکاری و تاکیدات لازم جهت حمایت شرکت‌ها و ادارت جزیره از بخش خصوصی و اتخاذ تدابیری برای استفاده بیشتر از تاسیسات اقامتی ایجاد شده در خارگ به عمل آورند.


معاون گردشگری استان بوشهر در پایان گفت: ما نیز از همه ظرفیت‌های و راهکار‌ها جهت کمک به این موضوع استفاده خواهیم کرد و در نهایت زمینه‌های توسعه بیشتر و انگیزه‌های بیشتری برای ایجاد اقامتگاه‌ها را خواهیم داشت همچنین در برنامه‌های توسعه‌ای جزیره نیز برنامه ریزی بهتر خواهیم کرد.

پایان خبر/
ارسال نظرات