سمنان میزبان جشنواره فرهنگی هنری دانشگاه‌ های فنی و حرفه‌ای کشور

سمنان میزبان بخش فناوری و پژوهش بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با محوریت قرآن و عترت کشور شد.
کد خبر: ۹۲۶۵۳۲۰
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از سمنان ، اولین جلسه کمیته فنی و داوری بخش فناوری و پژوهش« بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری» دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان تشکیل شد.

ایوب اسدی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان و دبیر بخش فناوری و پژوهش جشنواره، ضمن  ارائه گزارشی از تشکیل دبیرخانه بخش فناوری و پژوهش، انتخاب هیئت داوران بخش‌های مختلف، آمار شرکت‌کنندگان در بخش‌های فناوری و پژوهش و زمان‌بندی داوری اظهار داشت: از  آنجایی که امکان دسترسی مستقیم و حضوری به دانشجویان وجود ندارد  اما  تعداد زیادی اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و گواه توجه خوب دانشجویان به این بخش جشنواره است .

 مسلم گنجی مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه ای کل کشور گفت : در راستای تحقق دانشگاه اسلامی و پيشبرد اهداف تربيتی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و همچنین دستیابی به سند راهبردی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، بیست و هشتمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری با رویکرد قرآن و عترت در حال برگزاری است.

وی گفت: انتخاب نفرات برتر این جشنواره بسیار مهم است و اهیمت این جشنواره، رقابت برترین های بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مرحله ملی با سایر دانشجویان دانشگاه های کشور است.

رضا نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان  با بیان رزومه‌ی بخشی از داوران انتخاب شده گفت : داوری ها باید به گونه ای باشد که بهترین افراد با دقت و در نهایت عدالت انتخاب شوند و لذا در هر رشته دو داور تخصصی و یک داور مهارتی انتخاب شده است

وی ضمن تقدیر از دانشگاه فنی و حرفه ای در ارتباط با اعطاء میزبانی به این دانشگاه گفت : با توجه به انتخاب این دانشگاه سعی بر آن داریم تا میزبانی شایسته باشیم و به نحو عالی این مسابقات را برگزار نماییم.

نقدی ادامه داد: حفظ چارچوب و اصالت نتیجه‌ای جزء اعتماد نخواهد داشت و نگاه اخلاق مدار، ایمانی و عملیاتی این مجموعه بوده که مورد اعتماد دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و برگزارکنندگان جشنواره قرار گرفته و این میزبانی به حق به مجموعه‌ی پویا و فعال داگاه فنی و حرفه ای استان سمنان واگذار گردیده است و افتخاری بزرگ برای مجموعه‌ی دانشگاهی استان سمنان خواهد بود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در خصوص اهداف این جشنواره گفت: ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در بین دانشجویان ، ایجاد انس و الفت بیش از پیش دانشجویان با قرآن و عترت ، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در مراکز ، شناخت استعدادها و توانايي­هاي دانشجويان در زمينه هاي فرهنگي و هنري و بستر سازي جهت رشد و بالندگي آنها و ارج گذاری به فعالیت های قرآن و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی از اهداف این جشنواره می باشد .

شایان ذکر است بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در بخش‌های آوایی، معارفی، فناوری و پژوهش، ادبی و هنری برگزار خواهد شد که میزبانی بخش فناوری و پژوهش جشنواره از طریق ستاد مرکزی به دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان واگذار شده است که بخش هنری این جشنواره شامل رشته‌های رشته های تولید نرم افزار و اپلیکیشن ، کانال های مجازی قرآنی و مقاله نویسی می‌باشد که دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای سراسر کشور آثار خود را برای شرکت در جشنواره در سامانه این مسابقات بارگذاری کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار