نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر ضرورت همکاری مردم با ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری هرچه باشکوه‌ تر مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تاکید کرد.
کد خبر: ۹۲۶۵۴۴۳
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم عصر روز گذشته در جلسه ستاد برگزاری مراسم ماه محرم و صفر گفت: مردم ما علاقه مند تشکیلات اباعبدالله الحسین بوده و با عشق و علاقه خواهان ثبت نام خود در مراسم امام حسین هستند، اما متاسفانه شیوع ویروس کرونا جلوی بسیاری از مراسمات را گرفته است و باید مردم با همکاری ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری اباعبدالله علیه السلام تلاش کنند.
وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت برگزاری مراسم، صدور مجوز به هیئت‌ها و نظارت و کنترل را بر عهده دارد همچنین معیار برگزاری مراسمات در هیئت‌ها و عزاداری همان فرمایش مقام معظم رهبری است و هرکس می‌خواهد عزاداری کند،باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد، چراکه مطلوب و ایده آل همه ما این است.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی و ترویج عزاداری‌های امسال بیان کرد: نقش صدا و سیما در فرهنگ سازی جریان عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار مهم است و از سویی می‌تواند عزاداری‌هایی که در آن‌ها پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود را منعکس کند.
امام جمعه تبریز ادامه داد: نقش بعدی صدا و سیما این است که از تلویزیون عزاداری‌ها پر محتوا و پررونق را پخش کرده و مداحی و سخنرانی‌های مراسمات را برای استفاده مردمی که در منزل هستند انعکاس دهد.

ارسال نظرات