کمک ۱۹۲ میلیارد تومانی دولت به شهرداری‌های ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: دولت سال گذشته ۱۹۲ میلیارد و ۳۰۷ میلیون تومان را در اختیار شهرداری‌های این استان قرار داده است.
کد خبر: ۹۲۶۵۴۵۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، "احمد کرمی" اظهار داشت: استان ایلام با ۱۱ شهرستان دارای ۲۷ شهرداری است که بیش از ۳۰۰ وظیفه متنوع شامل آسفالت معابر ، ایجاد فضای سبز و جمع‌آوری پسماند انجام می‌دهند.

وی یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی شهرداری‌ها بویژه در استان‌ها و شهرستان‌های کم‌جمعیت را نداشتن درآمد پایدار عنوان کرد و افزود: دولت همه ساله تلاش کرده است اعتباراتی را به منظور جبران هزینه‌های این شهرداری‌ها اختصاص دهد و تاکنون نیز با وجود محدودیت منابع اعتباری کمک‌های خوبی به استان ایلام ارائه داده است.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: سال گذشته از محل اعتبارات اربعین، مالیات بر ارزش افزوده، تبصره ۲ ماده ۳۹، یارانه بلیط حمل و نقل، سوخت، کمک به توان زیرساخت‌ها، اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (نفت ،گاز ، توازن و استانی)، خسارت سیل ، ارزش قیر یارانه‌های تخصیصی از سوی سازمان به شهرداری‌ها، آلایندگی، جرائم ناشی از تخلفات رانندگی و سرجمع اعتبارات ردیف‌های ۲ و ۳ بودجه جاری در مجموع ۱۹۲ میلیارد و ۳۰۷ میلیون تومان به حساب شهرداری‌های ۲۷ گانه استان ایلام واریز شد.

کرمی، سهم کمک‌های دولت به شهرداری‌ها از محل اعتبارات اربعین را ۲۰ میلیارد تومان، مالیات بر ارزش افزوده استانی ۲۶ میلیارد تومان، از محل کمک‌های سازمان شهرداری‌ها ۳۹ میلیارد تومان، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ۴۱ میلیارد تومان، خسارت سیل ۳۴ میلیارد تومان، ارزش قیر یارانه‌ای تخصیصی به میزان ۶ هزار و ۷۲۶ تن به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان و سرجمع اعتبارات ردیف‌های ۲ و ۳ بودجه جاری ۶۶ میلیارد تومان عنوان کرد.

 استان ایلام با وسعتی حدود ۲۰ هزار کیلومتر مربع ۵.۱ درصد مساحت کل کشور و جمعیتی بالغ بر ۵۸۰ هزار نفر (حدود هشت صدم درصد) جمعیت کشور را داراست.

ایلام دارای ۲۷ شهر ، ۵۹۰ روستا و ۳۳۰ دهیاری است که ۳۹۵ هزار نفر در نقاط شهری و ۱۸۴ هزار نفر نیز در مناطق روستایی زندگی می کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار