خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، گفت: حفظ شعائر اسلامی و عمل به آن یکی از معروف های اساسی بوده که باید در جامعه اجرا شود.رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، گفت: حفظ شعائر اسلامی و عمل به آن یکی از معروف های اساسی بوده که باید در جامعه اجرا شود.
کد خبر: ۹۲۶۵۵۹۵
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، موسی خلیل اللهی در نشست شورای فرهنگی دادگستری کل آذربایجان شرقی با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اظهار داشت: حفظ شعائر اسلامی و عمل به آن یکی از معروف های اساسی بوده که باید در جامعه اجرا شود.
وی با بیان اینکه حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسیدند، افزود: یکی از معروف ها برگزاری نماز جماعت بوده که باید در ادارات و با توجه به شرایط موجود با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار شود.
خلیل اللهی با بیان اینکه در جامعه ای که حس امر به معروف و نهی از منکر وجود نداشته باشد فساد افزایش می یابد، اضافه کرد: برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و ادارات در کنار گسترش معنویات، حس مسئولیت پذیری همگانی و خودکنترلی نهادینه شود.
وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها و بخش‌های زیرمجموعه موظف به اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین معروف ها در جامعه اجرای عدالت بوده و لازمه برقراری آن فعال بودن سازمان های نظارتی در کنار اقدامات فرهنگی و برخورد با مفاسد و مجرمان است.
خلیل اللهی در خاتمه با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه محرم در خصوص مراسم های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: مراسم عزاداری ایام محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تشکیلات قضایی استان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات