نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری:
حجت الاسلام والمسلمین در نشست با اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری گفت: رسانه قوی و قدرتمند یک سد محکم در برابر دسیسه دشمنان است.
کد خبر: ۹۲۶۵۸۲۸
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در نشست با خبرنگاران استان به مناسبت روز خبرنگار، با اشاره به اینکه اصحاب رسانه مشکلات فراوانی دارند، تأکید کرد: اصحاب رسانه مشکلات فراوانی دارند؛ اما نباید ناامید شوند، زیرا که ناامیدی از  جنود شیطان است و مومنان هیچگاه ناامید نمی‌شوند و سختی‌ها را پلی برای گذر از مشکلات می دانند.

امام جمعه شهرکرد با توصیه به انس با قرآن و قرائت دائمی آیات وحی، مطالبه گری را رسالت اصحاب رسانه برشمرد و افزود: اگر خبرنگاران نباشند مطالب در چهاردیواری‌ها می‌مانند که منتقل‌شدن مطالب از چهاردیواری به میان مردم به برکت خبرنگاران رخ می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با اشاره به اینکه نقش اصحاب رسانه بی تأثیر نیست، اهمیت انتشار مطالب در گروه ها و کانال های فضای مجازی را یادآوری کرد و اصلاح فکری مردم بر اساس فلسفه دین را رسالت خبرنگاران دانست.

وی، با یادآوری ایام عید غدیر و دهه امامت و ولایت، جبهه غدیر و مکتب علوی را جبهه حق دانست و گفت: آنانی که در اسلام با غدیر مبارزه می‌کنند، انسان‌های متعصبی هستند که بر واقعیت‌ها چشم بسته‌اند، لذا جبهه مقابل ما جبهه کفر، طاغوت و استکبار است که پرچمدار آن‌ها، جبهه استکبار است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تصریح کرد: امروز رسانه‌ها در یک جنگ تمام عیار با دشمن قرار گرفته‌اند و دشمن به معنای واقعی از تمام توان برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند و روشنگری رسانه‌ها باعث خنثی شدن جنگ روانی دشمن می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: در جنگ روانی از دروغ‌ها استفاده می‌شود؛ اما در جنگ روایت‌ها واقعیت‌ها با تحریف بیان می‌شود و در این زمان است که کار اصلی رسانه آغاز می‌شود تا دست دشمن و کار تحریف را برملا کند، زیرا همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «اگر جنگ تحریف شکسته شود جنگ تحریم‌ها نیز شکسته خواهد شدجنگ روایت‌ها و تحریف واقعیت‌ها به نفع جبهه مقابل است و با شکست جنگ تحریف، جنگ تحریم نیز شکست خواهد خورد ».

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: در جنگ روایت‌ها، دشمن اراده رسیدن به مقصد، موفقیت و پیشرفت را هدف قرار داده و اگر به این اراده مردم دست پیدا کند، در جنگ تحریف‌ها به پیروزی رسیده است.

وی تصریح کرد: در این جنگ، دشمن به دنبال ضعیف نشان دادن دستاورد‌های مهم انقلاب است تا موقعیت انقلاب را رنگ‌باخته نشان دهد و موقعیت آمریکا و دشمنان را بزرگ جلوه دهد، لذا داشتن رسانه قوی و قدرتمند یک سد محکم در برابر دسیسه دشمنان است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: اقتدار در بصیرت، تحلیل، قلم و ادبیات درست رسانه‌ها گامی برای رسیدن به حق مداری و حرکت در مسیر غدیر است.

ابراهیم شریفی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم در این جلسه با اشاره به تعداد روزنامه‌های سراسری، خبرگزاری‌ها و نشریات در چهارمحال و بختیاری ، اظهار داشت: ظرفیت و استعداد خوبی برای تولید و اطلاع‌رسانی به موقع در استان ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: در زمان کرونا، بعد از کادر درمان، خبرنگاران بودند که خطر را به جان خریدند و اطلاع رسانی سریع اخبار را برعهده گرفتند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: آرامش و ثبات و ایجاد جو روانی بین مردم، وظیفه اصلی خبرنگاران است که با استفاده از اتحاد و همدلی آحاد مردم از طریق رسانه‌ها و اخبارشان ایجاد می‌شود.

شریفی اظهار کرد: تاکنون از همه مشکلات عبور کرده‌ایم که با دست به دست هم دادن و استفاده از اصول، مبانی و حمایت‌های یکدیگر از مشکلات حاضر نیز عبور خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه تعدادی از فعالان رسانه ای استان چهارمحال و بختیاری به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و مشکلات خبرنگاران در زمینه معیشت و بیمه و ...، را یادآوری کردند.

ارسال نظرات