خبرهای داغ:
جریان ساختمانی که قبل از حضور فتاح در بنیاد مستضعفان ،تخلیه شده و توسط «شهیندخت مولاوردی» و «معصومه ابتکار» ۵میلیارد تومان هم پول از بنیاد اخذ شده است.
کد خبر: ۹۲۶۵۸۵۲
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،پس از مطالبی که «پرویز فتاح» رئیس بنیان مستضعفان درباره موضوع اشغال یکی از ساختمان های این بنیاد توسط «شهیندخت مولاوردی» و «معصومه ابتکار» که قبل از حضور فتاح در این بنیاد تخلیه شده و ۵ میلیارد تومان هم پول از بنیاد اخذ شده است، بیان کرد؛ «شهیندخت مولاوردی» فعال زن اصلاح طلب سعی کرد به این موضوع پاسخ دهد.

فتاح در این رابطه بیان کرد که بایستی اجرت المثل این چند سالی که این موسسه سالیان سال در آن حضور داشت اخذ می شده نه اینکه پولی هم داده شوذ و مطرح کرد این افراد بایستی پاسخگو باشند تا مشکل حقوقی در این عرصه بوجود نیاید.

شهیندخت مولاوردی در صفحه توئیتر خود نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و نوشت: آقای فتاح شما را به سلامت نفس می شناختم. کاش در جایگاه مهمی که قرار گرفته اید در روایت هایتان بیش از پیش دقیق تر و مسئولانه تر باشید تا با مغلطه طوری وانمود نشود گر حکم‌ شود که مست گیرند... منتظر جوابیه مستند و مستدل هیات مدیره موسسه بمانید.

وی در بخش دیگری از این رشته توئیتری عنوان کرد: این موسسه که کاملا غیرانتفاعی است، هیچگونه نفع و ما به الازای مالی برای اعضای هیات امنا و مدیره خود ندارد و ملک طلق کسی هم محسوب نمی شود. هیات امنای آن هم که اخیرا به عنوان عضو آن (از ۱۲عضو)انتخاب شده ام فقط سالی یکی دو بار جلسه دارد، به عبارتی امروز هست و فردا نیست!

با این حال برای موسسه ای که سالی یکی دو بار جلسه برگزار می کند چرا باید چنین ساختمانی اشغال شود و از سوی دیگر چرا بایستی به جای اجاره بها پولی به این افراد پرداخت شود.

از سوی دیگر، «معصومه ابتکار» معاون زنان و خانواده رئیس جمهور نیز درباره این ادعای رئیس بنیاد مستضعفان در توئیتر خود نوشت: «آقای #فتاح خیلی ها شمارا به دیانت میشناختند! صحبت دیشب شما اما اشتباه زیاد داشت و نام بردن از من وخانم مولاوردی باحقیقت ماجرا سازگارنیست که گویا رانت یا نفع شخصی بوده.ساختمان اوایل دهه ۷۰ بانظر امام به موسسه مطالعات زنان داده شد که ما مسئولیتی نداشتیم. رسانه ملی باید فرصت پاسخ دهد.»

همین پاسخ سبب شد که بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی این واکنش را به سخنان ابتکار نشان بدهند که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۸ به دیدار حق تعالی شتافتند و در ادعای وی نسبت به تایید امام در اوائل دهه هفتاد تشکیک ایجاد کردند که ابتکار مجبور شد اینگونه پاسخ دهد: «امام راحل در سال ۶۷ و مقام معظم رهبری در سال های بعد دو نوبت تایید کردند که ساختمان در اختیار موسسه مطالعات زنان قرار گیرد.»

اما آنچه مهم است بایستی در این حوزه به صورت حقوقی و با سند و مدرک به این مسائل پاسخ داده شود. جالب اینجاست که خانم مولاوردی خود حقوق خوانده اند و با سند و مدرک به خوبی و به طور کاملا حقوقی می توانند به این مسائل پاسخ دهند. با این حال به نظر می رسد اتهاماتی که نسبت به وی آنهم از یک تریبون رسمی مطرح شده است باید در مجامع حقوقی و نه در توئیتر به آن پاسخ داده شود.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان داشته که با سند و مدرک و بررسی های که صورت داده این موضوع را بررسی و باید مسائل حقوقی آن با حضور افراد بررسی شود. جالب است که رئیس بنیان مستضعفان غیر از مولاوردی و ابتکار از مسائل دیگر هم نام برده است و بنابراین اینکه مولاوردی سعی دارد موضوع را سیاسی جلوه دهد نه تنها کارساز نیست بلکه نافی پاسخگویی وی به این موضوع نیز نمی باشد.

طنین یاس - امیرحمزه نژاد

ارسال نظرات