خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد استان قزوینک:

کنگره ملی "الماس‌های درخشان" در قزوین برگزار می‌شود

حقایق پور گفت: به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، کنگره ملی "الماس‌های درخشان"، جهت تکریم و تجلیل از آزادگان سرافراز در استان قزوین برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۶۱۴۳
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، جلسه کمیته هماهنگی برنامه‌های سی‌امین سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با حضور غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین، رضا سجادفر مشاور استاندار و مسئول هماهنگی امور ایثارگران استانداری قزوین، فرج‌الله فصیحی‌رامندی نماینده موسسه فرهنگی پیام آزادگان و عضو شورای اسلامی شهر قزوین و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی فرهنگی استان برگزار شد.

در این جلسه، حقایق‌پور گفت: همه مسوولان موظف هستند در سالروز ورود آزادگان به میهن، این روز تاریخی و ارزشمند را برای همه آحاد جامعه تداعی کنند تا یادمان نرود آرامش کشور مدیون صبر و ایستادگی آنهاست.

وی افزود: به مناسبت یاد شده، بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده که اجرای برخی از آنها نیازمند همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی فرهنگی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: به دلیل اهمیت کار فرهنگی به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن از همه مسئولان دستگاه‌ها انتظار است که همانند سال‌های گذشته در اجرای برنامه‌های کیفی مشارکت داشته باشند.

این مقام مسوول افزود: باید این برنامه‌ها به منظور تبیین صبر و استقامت آزادگان در اردوگاه‌های رژیم بعث و ایستادگی آنها برابر شکنجه‌ها با کیفیت مطلوب اجرا شود.

امروز جای ساخت سریال از زندگی شهیدان ابوترابی و لشگری خالی است

وی گفت: قزوین آزادگان شاخص مانند سیدالاسرا سرلشکر خلبان شهید حسین لشگری و سید آزادگان حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد را دارد که باید در معرفی سیره و منش آنها به قشرهای مختلف مردم تلاش کرد تا از سبک زندگی آنها برای رسیدن به موفقیت الگوبرداری کنند.

حقایق‌پور افزود: امروز جای ساخت فیلم و سریال از زندگی شهیدان لشگری و ابوترابی خالی است به همین دلیل می‌طلبد مسئولان فرهنگی در تحقق این مهم آثار فاخر و ارزشمندی از نقش تاثیرگذار آنها در اعتلای انقلاب و ارتقای روحیه آزادگان در اردوگاه‌ها تولید کنند.

بازگویی خاطرات آزادگان ضروری است

وی با بیان اینکه آزادگان صبر را به معنای واقعی، معنا کردند، بیان کرد: آنها در دوران اسارت سختی‌های بسیاری را به خاطر آرامش امروز ما تحمل کردند که بازگویی خاطرات در انتقال روحیه ایثار و شهادت آنان به نسل امروز ضروری است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه در فرهنگ ما تولید آثار فاخر از زندگی افراد ارزشمند که در قید حیات هستند، نسبت به افرادی که دار فانی را وداع گفتند، کمتر است، گفت: این موضوع یک ضعف کار فرهنگی است و باید اصلاح شود تا آثار غنی و پرمحتوایی برای آیندگان خلق گردد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: اکنون آمار قابل توجهی از آزادگان استان قزوین در قید حیات هستند که قابلیت تولید فیلم و مستند از زندگی آنها وجود دارد و باید در این راستا اقدامات لازم صورت گیرد.

برگزاری کنگره ملی "الماس‌های درخشان" در قزوین

وی گفت: امسال قزوین به عنوان استان معین جهت برگزاری کنگره ملی با عنوان "الماس‌های درخشان" جهت تکریم و تجلیل از آزادگان سرافراز به صورت ویدئو کنفرانس انتخاب شده که جا دارد صدا و سیما در پوشش خبری این مراسم اقدامات لازم را انجام دهد.

این مقام مسوول افزود: تولید کلیپ، برگزاری نمایشگاه عکس آزادگان، فضاسازی شهری، برگزاری مسابقه‌های کتابخوانی جشن آزادگی و سروهای ایستاده، برپایی یادواره شهدا به صورت مجازی، ویزیت رایگان در درمانگاه صابرین، تجلیل از ایثارگران عرصه سلامت با حضور آزادگان و پخش فیلم و مستند و مصاحبه با آزادگان در صدا و سیما از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن است.

در ادامه این جلسه، سجادفر و فصیحی‌رامندی مطالبی پیرامون اهمیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن بیان کردند.

همچنین در این جلسه، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی؛ سپاه، ارتش، نیروی‌انتظامی، شهرداری و صدا و سیما پیشنهادات و نقطه‌نظرات خود را در خصوص اجرای برنامه‌های ترویجی به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن ارائه کردند.

 

1010/گ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها