دیدار بسیجیان حوزه کوثر 2 اراک با خانواده شهید رضا حاتمی

بسیجیان حوزه کوثر 2 اراک با خانواده شهید رضا حاتمی دیدار کردند.
کد خبر: ۹۲۶۶۳۰۸
|
۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از اراک؛ بسیجیان حوزه کوثر 2 اراک با خانواده شهید رضا حاتمی دیدار کردند.

مشهدی طاهر، کارمند راه‏آهن بود و برای چند سال به راه‌آهن تهران مامور شده بود. رضا نیز در تهران متولد شد. بهار بود و روزهای شاد بهاری و لبخند زیبا و معصومش، زیبایی بهار را برای خانواده دو چندان کرده بود. او هنوز خردسال بود که مجدداً به شهر اراک بازگشتند و رضا را به مدرسه فرستادند.

سرزمین آفتاب می‏رفت تا بار دیگر نوری را بر تارک تابان خود جاودانه کند. در زمان پیروزی انقلاب، نوجوان 12 ساله بود که تحت تاثیر سخنان حضرت امام(ره) روز به روز به آیین انقلاب علاقه‌مند می‏شد. تحصیلات مقطع دبیرستان را به اتمام رساند و همکاری چند ساله با بسیج برای همیشه شور و شعور انقلابی را در وجودش زنده کرد. به دلیل علاقه به آموزگاری جذب آموزش و پرورش شد. از آنجا که معلمی را شغل انبیاء می‏دانست، با تلاش فراوان با ورود به مرکز تربیت معلم، موفق به اخذ مدرک کاردانی و بعد از آن در روستاهای اراک مشغول به تدریس شد.

بالا گرفتن جنگ تحمیلی، رضا را بر آن داشت که عزم جبهه کند و برای دفاع از کیان و مذهب خود به سوی مناطق جنگی رهسپار شود. مدتی در عقبه جبهه بود و برای رزمندگان تدریس می‏کرد؛ اما این حضور جانش را سیراب نمی‏کرد. داوطلبانه به گردان‏ امام حسن(ع) پیوست و به عنوان تیربارچی به نبرد با کفر پرداخت. تازه عملیات کربلای 4 به اتمام رسیده بود و نیروهای ایرانی بدون درنگ می‏خواستند عملیات کربلای 5 را آغاز کنند. رضا جزء اولین نفراتی بود که اعلام آمادگی کرد. سرزمین شلمچه، در هشتمین روز از بهمن ماه پلی شد، برای عبور رضا به سوی معبود ازلی و او را که تمام وجودش با عبادات خالصانه، غرق در عشق ازلی بود، به حقیقت ابدی پیوند داد. پیکر معلم شهید پس از چند روز، بر دوش امت حزب‌اللهی شهر اراک، تشییع و در گلزار شهدا به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار