خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان شمالی پیرامون موضوع واگذاری بیمارستان امام رضا علیه السلام به میراث فرهنگی و تعطیلی این واحد درمانی گفت: جامعه نخبگانی حوزه سلامت مخالف جابجایی یا تغییر کاربری بیمارستان امام رضا است.
کد خبر: ۹۲۶۶۴۹۹
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، عیسی برجی، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان شمالی گفت: بسیج جامعه پزشکی بعنوان مدعی العموم حوزه سلامت استان بر خود لازم می داند که نسبت به موضوعات سلامت استان که نفع عمومی مطرح هست از مسئولین مرتبط مطالبه گر باشد.

وی تصریح کرد: جامعه نخبگانی حوزه سلامت مخالفت خود را مبنی بر انتقال و یا تغییر کاربری مجموعه موقوفه بیمارستان امام  رضا(ع) اعلام می کند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های نظام سلامت، دسترسی آسان مردم به خدمات بهداشتی درمانی است، افزود: در این شرایط کرونایی سلامت باید اولویت اول جامعه و دولت باشد .

برجی گفت: بیمارستان امام رضا (ع) از موقوفات درمانی قبل از انقلاب و یکی از قدیمی ترین مراکز درمانی است که از سال  ۱۳۲۸ به مردم بجنورد و استان در قالب بخش های اعصاب و روان، اورژانس، آزمایشگاه و  سایر بخش ها خدمات ارائه می دهد و در واقع تنها بیمارستان دولتی است که در مرکز شهر واقع شده و ماهیانه 15 هزار خدمات درمانی  در این مرکز ارائه می شود که تعطیلی یا انتقال آن به سلامت مردم صدمه خواهد زد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی با اشاره به اینکه با پیگیری های انجام شده توسط مسئولین سلامت استان ، وزیر بهداشت خطاب به وزیر کشور عدم انتقال بیمارستان امام  رضا  علیه السلام  را اعلام کرده ، افزود: به نظرمی رسد پیگیری انتقال و یا  تغییر کاربری بیمارستان به نفع گروههای خاصی باشد.

وی خاطر نشان کرد با توجه به تلفیق موضوع درمان با ساختمان های میراث فرهنگی، راه اندازی توریسم درمانی و یا گردشگری سلامت با توجه به همجواری با کشور ترکمنستان می تواند دستاوردهای خوبی برای استان بهمراه داشته باشد .

برجی تاکید کرد: علیرغم مزایای بیمارستان های متراکم و چند طبقه بیمارستان مسطح از نظر روحی در روند درمان بیماران تاثیر مثبتی دارد که بیمارستان امام رضا (ع) هم با توجه به برخورداری از این شرایط برای بخش اعصاب و روان اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: تقویت درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی این مرکز  درمانی می تواند نقش و ضرورت بیمارستان را در قلب شهر جهت دسترسی  بهتر مردم به خدمات را بهتر و پر رنگ تر کند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی گفت:  متاسفانه بیمارستان های جدید التاسیس استان مانند بیمارستان امام حسن (ع) در بجنورد و بیمارستان فاروج با وجود دارا بودن امکانات تخصصی از موقعیت مکانی خوبی برخوردار نیستند و علاوه بر تحمیل هزینه ایاب و ذهاب، دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی را با مشکل مواجه کرده است.

برجی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط فعلی درگیری جامعه با بیماری کرونا باید ضرورت جابجایی و انحلال بیمارستان بررسی شده که به چه میزان از نظرات تخصصی مسئولین و نخبگانی حوزه سلامت در این خصوص استفاده شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها