خبرهای داغ:
مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان در گفت‌وگو با «بسیج» خبر داد

برگزاری کلاس‌های آموزشی در ۶ محور برای سربازان سپاه ناحیه همدان

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان از برگزاری کلاس‌های آموزشی در ۶ محور برای سربازان سپاه ناحیه همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۶۶۶۴
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

برگزاری کلاس‌های آموزشی در ۶ محور برای سربازان سپاه ناحیه همدانسرهنگ علی مختاری‌معین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: عقیدتی سپاه ناحیه همدان برای ارتقاء سطح آگاهی و بینش سربازان در ۶ محور اقدامات موثری را انجام داده که این اقدامات و کارها منشأ خیر و برکت برای سربازان بوده و در حال برگزاری است.

وی افزود: خدمت سربازی، فرصت بسیار مناسبی برای یادگیری آموزش‌های دینی و کسب ارزش‌های اخلاقی و سبک زندگی  اسلامی و از طرفی کسب حرفه و مهارت‌های فنی در طول زندگی است.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان عنوان کرد: در راستای تعمیق معنویت برای سربازان از ظرفیت روحانیون و اساتید توانمند برای آموزش های ششگانه یعنی آموزش قرآن کریم، نماز، برگزاری کلاس‌های اخلاق، کلاس‌های سیاسی و سبک زندگی اسلامی استفاده می‌شود.

وی گفت: هرچقدر آموزش‌های دینی، قرآنی و اخلاقی برای سربازان پر محتوا باشد به همان اندازه میزان درک و معرفت پرسنل سرباز بالا می‌رود.

مختاری افزود: برای هر کدام از سربازان که وارد خدمت مقدس سربازی می‌شوند پرونده عقیدتی سیاسی تشکیل می‌شود و در طول مدت خدمت سربازی علاوه بر آموزش‌های عقیدتی، ارزیابی قرآن کریم و نماز انجام می‌گیرد.

وی در ادامه آموزش‌های عقیدتی سیاسی را هدفمند و منسجم و با رویکرد روحیه انقلابی عنوان کرد و گفت: در طول سال برنامه‌ها و آموزش‌های متنوعی را برای سربازان داریم به طوری که در هر ماه با آموزش‌هایی که از طرف عقیدتی سیاسی ناحیه همدان ارائه می‌شود و ارزیابی‌های به عمل آمده، سربازان را مورد تشویق قرار می‌دهیم.

مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه خدمت سربازی دوران خودسازی معنوی و یادگیری نظم و انضباط است و اثرات آن در ادامه زندگی نمود پیدا می‌کند، گفت: تلاش کردیم که فضائل اخلاقی از جمله روحیه گذشت، محبت و مردم‌داری و احترام به والدین و دیگران و کار و تلاش و داشتن روحیه نشاط و امید به آینده را به برادران سرباز ارائه دهیم.

وی با اشاره به اقداماتی که در سال جاری برای سربازان پیش‌بینی و اجرایی شده گفت: برگزاری کلاس‌های قرآنی در قالب روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، کلاس‌های اصول اعتقادی تشریح دین و نقش آن در زندگی و برگزاری کلاس‌های احکام از رساله آموزشی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) از جمله این برنامه‌ها است.

مختاری یادآور شد: ارائه جزوات خلاصه شده از احکام که مطالب آن به صورت دسته‌بندی شده در اختیار سربازان قرار داده شده، برگزاری ماهی یک یا دو جلسه کلاس سیاسی برای سربازان و ارائه جزوات سبک زندگی اسلامی برای سربازان و معرفی  سربازان  برای حضور در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای نیز از دیگر اقدامات است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات