خبرهای داغ:
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خبر داد
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای احداث موزه هگمتانه و هنرهای معاصر هر کدام ۳۵ میلیارد تومان مصوب کردیم.
کد خبر: ۹۲۶۶۸۰۹
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲

تصویب ۷۰ میلیارد تومان برای احداث موزه هگمتانه و هنرهای معاصر در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا حاجی بابایی در نشست آسیب شناسی حوزه گردشگری در ایام کرونا، اظهار داشت: توسعه یک شهر در توسعه فکری انسان‌ها است، بنابراین ما باید توسعه گردشگری را در خود آماده کنیم بعد شهر را آماده کنیم.

وی افزود: وقتی می‌خواهیم پایتخت تاریخ و تمدن باشیم افکار ما باید به وسعت تاریخ و تمدن باشد و فرهنگ خود را آماده کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز حرف از تاریخ و تمدن می‌زنند، حدود ۱۰ سال طول کشید تا بپذیرند همدان تاریخ و تمدن است.

حاجی بابایی در ادامه اضافه کرد: ما باید نکاتی را زمزمه کنیم تا شهرمان پرآوازه باشد و در کشور مطرح باشیم؛ لازمه آن این است که به یکدیگر محبت کنیم.

وی در خصوص گزینه‌های گردشگری، گفت: راه آهن و بزرگراه‌ها راه‌های گردشگری می‌شود، دو موزه در همدان قرار است ساخته شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کل بودجه همدان از نظر عمرانی ۶۰ میلیارد تومان است، افزود: برای موزه هگمتانه و هنرهای معاصر هر کدام ۳۵ میلیارد تومان مصوب کردیم.

وی تاکید کرد: همدان یک کلانشهر است و باید قطار شهری داشته باشد، وقتی قطار شهری راه بیفتد می‌توانیم چند هزار میلیارد سرمایه‌گذاری کنیم.

حاجی بابایی با بیان اینکه هر آنچه که لازم است تا گردشگری همدان پیشرفت کند انجام داده و خواهیم داد، تصریح کرد: جاده گنجنامه، ابرو، امامزاده محسن(ع) و اخیرا اتوبان تا میدان فرودگاه پروژه‌ها را ملی کردیم که اتوبان باید باز شود.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات برخی سستی‌ها مشکل ایجاد می‌کند، افزود: مشکل آمار جمعیت همدان است که درست احتساب نشده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همدان نیازمند پردیس سینمایی بوده اما تاکنون انجام نشده است، عنوان کرد: بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی را با نگاه گردشگری تصویب کردیم تا تمام استان‌های اطراف ضمن معالجه پزشکی، گردشگری نیز داشته باشیم.

وی گفت: کشاورزی را نیز باید به سمت گردشگری ببریم، ما در همدان باید نوع سرمایه‌گذاری خود را تغییر دهیم، ما به دنبال فناوری‌های برتر و تکنولوژی هستیم.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: بعد از سفر معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در پارک علم و فناوری همدان به زودی دو، سه شرکت دانش بنیان شروع به فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشاان کرد: همدا‌ن در مسیر پویایی قرار گرفته و جوانان و اقشار همدانی در توسعه آن دخیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات