خبرهای داغ:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند:
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند با بیان اینکه امیدواریم با یک فصل دیگر محله دو خواهران تعیین تکلیف و معبد لائودیسه هم کشف شود، گفت: فصل پنجم کاوش معبد لائودیسه سرنخ‌ها و دستاوردهای خوبی به همراه داشت.
کد خبر: ۹۲۶۵۷۴۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰

فصل پنجم کاوش معبد لائودیسه سرنخ‌ها و دستاوردهای خوبی به همراه داشتبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، محسن جانجان در رابطه با دستاوردهای پنجمین فصل کاوش معبد لائودیسه اظهار کرد: با توجه به کاوش‌های انجام شده به این اطمینان رسیدیم که شهر نهاوند استقرار دوره پیش از تاریخ داشته این در حالی است که تاکنون گمان می‌کردیم پایه و بنیان این شهر مربوط به دوران سلوکی است که پس از کاوش مشخص شد شهر سلوکی بر روی بقایا و استقراری از دوران پیش از تاریخ قرار دارد.

وی بیان کرد: فصل پنجم کاوش معبد لائودیسه در راستای اهداف مشخصی انجام شد، این اهداف کشف سر نخ‌هایی از معبد و آزاد کردن محدوده‌های فاقد آثار بود که معضل ۵۰ ساله مردم منطقه است و ممنوعیت ساخت و ساز دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند ادامه داد: خوشبختانه در این فصل کاوش حداقل دو هکتار از مجموعه ۱۲ هکتاری می‌تواند آزاد شود و مردم منطقه با تعریف ضوابط خاصی ساخت و سازها را انجام دهند.

وی افزود: در فصل پنجم کاوش پنج محدوده تعریف کردیم؛ محدوده اول عرصه پیشنهادی بوده که خط قرمز ما است و طبق روال گذشته همچنان ساخت و ساز در آن ممنوع است، علاوه بر این چهار محدوده A.B.C.D هم مشخص شد که محدوده‌های A وB  در این فصل کاوش شد و تعیین تکلیف خواهند شد که آیا می‌توانند در عرصه بمانند یا باید خارج شوند.

جانجان با بیان اینکه حدوداً محدوده معبد لائودیسه مشخص است، مطرح کرد: در این فصل با توجه به محدودیت‌هایی مانند تخریب بعضی از ملک‌ها و کمبود اعتبار، این محدوده کاوش نشد و در فصل بعد که امسال است، انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با یک فصل دیگر محله دو خواهران تعیین تکلیف و معبد لائودیسه هم کشف شود، گفت: فصل پنجم سرنخ‌ها و دستاوردهای خوبی به همراه داشت.

سرپرست تیم پنجمین فصل کاوش معبد لائودیسه یادآور شد: فصل پنجم فصل مهمی بود که پس از تجزیه و تجلیل داده‌ها، نتایج آن در مقالات علمی چاپ می‌شود و تقویت محل معبد لائودیسه و حل شدن قسمت زیادی از مشکل مردم منطقه از مهمترین دستاوردهای آن بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات