خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان عنوان کرد
رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با بیان اینکه مثلث گردشگری در غرب کشور باید اتفاق بیفتد، با اشاره به خواهرخواندگی با شهر تاریخی بم، گفت: طرح پیش نویس با اصفهان نیز انجام شد و خواهرخواندگی با شهر تبریز نیز در حال انجام است.
کد خبر: ۹۲۶۶۸۱۱
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰

لزوم ایجاد مثلث گردشگری در غرب کشوربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین قره‌باغی در نشست آسیب‌شناسی حوزه گردشگری در ایام کرونا در سالن اجتماعات مرکز همایش‌های بین المللی تالار قرآن اظهار داشت: با توجه به ورود ویروس کرونا در ایران، در بحث اقتصادی تمام اقشار به خصوص صنوف فعال در صنعت گردشگری آسیب دیدند که باید در کمیسیون‌ها برای رفع مشکلات آنها به دنبال راه حل باشیم.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم به دلیل کمبود منابع دولتی می‌توان با منابع تجدیرناپذیر به کمک منابع تجدیدپذیر رفت، افزود: در کمیته گردشگری و کمیسیون گردشگری شورا مباحثی پیگیری و انجام شد که شامل همایش ایده برتر است که کمک گرفته شد و قرار بر این بود که ایده برتر به صورت تخصصی‌تر برگزار شود که با توجه به شرایط موجود این اتفاق نیفتاد.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان با اشاره به خواهرخواندگی با شهر تاریخی بم، گفت: طرح پیش نویس با اصفهان نیز انجام شد و در شرایط کنونی در آینده تفاهمنامه بسته خواهد شد، خواهرخواندگی با شهر تبریز نیز با همکاری شهرداران همدان و تبریز در حال انجام است.

وی گفت: موضوعی که اخیرا اتفاق افتاد مقصد جدید گردشگری در منطقه غرب کشور است، با توجه به جاذبه‌های زیاد همدان و ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در همدان با یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی و استان کرمانشاه بیش از ۶ هزار اثر ثبت شده دارد و طبیعت کردستان که بسیار زیبا نیز هست، مثلث گردشگری در غرب کشور باید اتفاق بیفتد.

قره‌باغی با بیان اینکه هفته پیش تفاهمنامه منطقه جدید گردشگری تاریخ و تمدن اتفاق افتاد، افزود: پایتخت تاریخ و تمدن در کشور، همدان است که مسیر گردشگری از آن می‌گذرد و این تفاهمنامه می‌تواند تمام ظرفیت‌های استان را به اشتراک بگذارد بنابراین باید بتوانیم از جاذبه غرب کشور نهایت استفاده را کنیم.

وی با اشاره به اینکه مباحثی در مدیریت شهری بررسی شد، گفت: در حمایت از تسهیلات گردشگری رایگان کردن عوارض ساخت هتل‌ها در شهر همدان و ساخت پروژه‌هایی که بالای ۵۰هزار مترمربع هستند که کمپین‌های اقامتی را شامل می‌شود، در دستور کار قرار دادیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان تصریح کرد: در مدیریت شهری آنچه که شایسته حمایت از بخش گردشگری و زیرساخت‌های مرتبط بود انجام شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با یاری یکدیگر و ظرفیت نمایندگان مجلس برای تقویت این صنعت استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات