فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع)؛

رسالت مهم خبرنگاران امیدآفرینی و مطالبه گری است

سردار علی محمد اکبری در جمع خبرنگاران بسیجی، رسالت مهم اصحاب رسانه را امیدآفرینی در جامعه و مطالبه گری از مسئولان دانست.
کد خبر: ۹۲۶۷۴۴۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (علیه السلام) و مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری با حضور در دفتر پایگاه تحلیلی خبری جهانبین خبر، از زحمات خبرنگاران این پایگاه تجلیل کردند.

سردار علی محمد اکبری، در این دیدار خاطرنشان کرد: 17 مرداد به پاس گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید جمهوری اسلامی در افغانستان" شهید محمود صارمی"، روز خبرنگار نامیده شده است و این مناسبت را به همه خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری تبریک می گویم.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: اهمیت فضای مجازی امروز بر کسی پوشیده نیست. این یک واقعیت است که فضای مجازی از بحث فضای حقیقی پیشی گرفته و با توجه به مشکلات متعدد بویژه شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، اهمیت فضای مجازی برای مردم بیشتر نمایان شده است.

وی، انتظار از خبرنگاران را اینگونه بیان کرد: دشمنان تلاش می کنند برای اینکه مردم را ناامید کنند و یکی از وظایف خبرنگاران و خبرگزاری ها این است که در جامعه امیدآفرینی کنند و عملکرد بسیار خوب نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف را برای مردم بویژه نسل جوان بازگو نمایند.

سردار اکبری، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: کسانی به دنبال تحریف تاریخ هستند و خصوصاً با برجسته سازی برخی از فعالیت ها در دوران طاغوت، خدمات برجسته نظام مقدس جمهوری اسلامی را نادیده می گیرند، که یکی از مأموریت ها و وظایف اصلی خبرگزاری ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی بحث امیدآفرینی و دفاع از عملکرد نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این خدمات کم هم نیست.

وی، خاطرنشان کرد: وقتی به تاریخ گذشته نگاه می کنید  بسیاری از پیشرفت های بزرگ کشور را می می بنیید که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمده است و در گذشته یا در حد صفر بوده و یا در حد خیلی محدود وجود داشته اند.

سردار اکبری با اشاره به بی اطلاعی بسیاری از نوجوانان و جوانان بعد از انقلاب، از شرایط کشور در دوران طاغوت، اظهار کرد: رسانه ها باید آگاه سازی نسل جوان را در دستور کار خود داشته باشند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، با تأکید بر اینکه مطالبه گری خواسته های مردم وظیفه خبرنگاران است، گفت: مردم باید به شما اعتماد کنند و بدانند که شما زبان گویای آن ها هستید و مطالبات آن ها را پیگیری می کنید.

وی یادآور شد: گفته ها و نوشته های شما باید بر اساس اخلاق رسانه ای و مبانی شرعی و دینی باشد و نباید بدون سند و مدرک حرفی را بزنید که نیاز به تکذیبیه  داشته باشد.

سردار اکبری در  بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات ارزنده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام  نیز اشاره کرد و گفت: سپاه در همه زمان و مکان حضور پررنگی داشته و توانسته در بحث محرومیت زدایی، سازندگی، کمک به مردم سیل زده، کمک های مومنانه و ... اقدامات شایسته ای را انجام دهد.

گفتنی است؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این آئین به تبیین اهمیت فضای مجازی و رسالت خبرنگاران و اصحاب رسانه پرداخت و گفت: بی شک می توان گفت 3چهارم از فضای کره زمین را فضای مجازی گرفته و امروزه فضای مجازی، فضای حقیقی را تحت تأثیر خودش قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی، به اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون اهمیت فضای مجازی، افزود:  خبرنگاران عزیزی که در این فضا کار می کنند در واقع رزمنده این میدان هستند. سنگردار این صحنه هستند  و تجلیل از اصحاب رسانه، تجلیل از رزمندگان جبهه جنگ نرم است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ اصیل و ناب اسلامی رسالت خبرنگاران است، اظهار کرد: باید خبرنگاران با استفاده از ادبیات روز در مقابل جنگ جنگ دشمنان ایستادگی کنند.

در پایان این نشست با اهدای لوح سپاس از تلاش های فعالان رسانه ای در پایگاه خبری تحلیلی جهانبین خبر تقدیر شد.

ارسال نظرات