در نشست هیات اندیشه ورز جنبش استادی بسیج استان آذربایجان غربی مطرح شد:

تبیین، روشنگری و مطالبه‌گری؛ رسالت دانشگاه در مقابله با تحریف است

جلسه هیات اندیشه ورز بسیج اساتید استان آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۷۶۶۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در نشست هیات اندیشه ورز جنبش استادی بسیج استان آذربایجان غربی دکتر جوادی مسئول بسیج اساتید استان ضمن تعریف لغوی و اصطلاحی تحریف و انواع آن بیان داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی عید قربان فرمودند"اگر تحریف شکست بخورد تحریم شکست می خورد" . تحریف جنگ ادراکی و شناختی است که  برای شکست اراده و اعتماد ملت ها راه می اندازند و مسئولان را به اشتباه محاسباتی در تصمیم گیری ها سوق می دهند.

تبیین، روشنگری و مطالبه‌گری؛ رسالت دانشگاه در مقابله با تحریف است
وی ادامه داد: جریان تحریف هم اکنون مشغول القای به بن بست رسیدن کشور است و به صراحت بیان می‌کند راه برون رفت از مشکلات را بلد نیستم و جز عقب نشینی به نام مذاکره راهی وجود ندارد ، چرا که علت تامه این وضعیت را تحریم معرفی می کنند در حالی که سوء مدیریت و ندانم کاری مسبب اصلی معضلات اقتصادی است.جریان تحریف ضعف‌های موجود را برجسته و ناامیدی و یاس را دامن می زند  و توانایی های داخلی را نادیده می گیرد.
دکتر جوادی گفت: غرب گرایان بیش از یکصدسال است اقتصاد کشور را قبضه و وابسته به نفت کرده‌اند  و از سال‌ها فرصت برای اقتصاد بدون نفت غفلت  کرده و خام فروشی را سهل ترین راه برای تامین هزینه سیستم بوروکراتیک خود می‌دانند  .
وی  بیان کرد:یکی از رسالت های دانشگاه و حوزه برای مقابله با تحریف ، تبیین و روشنگری و مطالبه گری در فضای مجازی و فضای عمومی کشور است.
در ادامه این نشست اساتید؛ ناکارآمدی اقتصادی و فقر؛ فساد و تبعیض؛ کوتاهی خواص در تبیین حقایق؛ رها سازی فضای مجازی؛ ایجاد فضای دوقطبی؛ فضای ناسالم رسانه ایی در جامعه؛  دنیا طلبی و قدرت طلبی را  زمینه ها و علل رواج تحریف بیان کردند.

در پایان نیز  برخی از مسائل مربوط به بسیج اساتید استان  مورد بحث  قرار گرفت و برنامه های سال جاری و نحوه اجرای آنها با توجه به شرایط کرونایی بررسی شد .

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی جنبش استادی استان آذربایجان غربی

ارسال نظرات
آخرین اخبار