کارشناس مسائل سیاسی:

ولایت باعث یکپارچگی جامعه اسلامی می‌شود

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: در واقع ولایت مفهومیست در امتداد نبوت که باعث یکپارچگی جامعه اسلامی می‌شود.
کد خبر: ۹۲۶۷۷۵۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مرتضی آجیل چی امروز در نشست ولایت در فضای مجازی در جمع بسیجیان سپاه ناحیه حر مشهد با بیان اینکه، ولی آن زنجیر اتصال جامعه اسلامی است اظهار کرد: ولایت یعنی بهم پیوستگی مسلمانان با، ولی تا جامعه از انحراف شبهه در در امان بماند.

وی گفت:، ولی خدا وظیفه دارد جامعه را در کنار هم نگه دارد؛ در واقع ولایت مفهومیست در امتداد نبوت که باعث یکپارچگی جامعه اسلامی می‌شود، وقتی جامعه اسلامی گسترش یابد و حفظ شود انسان‌هایی تربیت خواهند یافت که خلق و خوی خدایی دارند و این جامعه انسان ساز است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: نقش امام علی (ع) با وجود تمام ظلم‌هایی که دیدند حفظ جامعه پردازی بود. پذیرش ولایت به معنای نفی ولایت طاغوت است؛ نمی‌شود هم محب، ولی بود هم متمایل به طاغوت چرا که این امکان ندارد. هرچه شما به استکبار باج دهی آن‌ها بیشتر مسلط می‌شوند و اینجاست که انسجام جامعه از هم می‌پاشد و جریان کفر نفوذ می‌کند و عملا دیگر ولایتی شکل نخواهد گرفت.

آجیل چی افزود: حفاظت از ولایت شان مردم جامعه است اگر مردم ذیل ولایت کفر رفتند مطمئن باشید خانه خدا و امام جامعه تنها و مهجور می‌شود و وقتی تنها شد پیوستگی این جامعه از هم می‌پاشد. غدیر زمانی احیا خواهد شد که شما کمک کنید یک صف راسخ از مومنین ایجاد شود و برای دفاع در برابر نفوذ کفار باید جایگاه، ولی خدا در جامعه به دست عناصر حفظ شود.

وی ادامه داد: هدف پیامبران دو چیز بود یک تربیت انسان‌ها و اخلاقی کردن آن‌ها در حوزه فهم درست و غلط تا انسان‌های متعالی رشد یابند و دوم سعی در کارخانه انسان سازی جامعه‌ای که انسان‌های فرهیخته اخلاقی متمدن را تربیت کند و پیامبر (ص) انقلابی را در پسا انقلاب شکل و نظام جامعه پردازی اسلامی را انجام دادند.

آجیل‌چی در پایان تصریح کرد: پیامبر (ص) با استفاده از عناصر مومن که قبل از هجرت تربیت کرده بودند دولت وحکومتی را ساختند که این دولت زمینه جامعه پذیری اسلامی را به وجود آورد که تمام ملاک‌ها و محور‌های آن بر اساس آموزه‌های الهی و پذیرش ولایت حق است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها