مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: این جشنواره فرصتی برای تغییر رویکرد است و باید بیش از پیش روی افکار معلمان دوره ابتدایی وقت بیشتری گذاشته و اهتمام ویژه داشته باشیم، بیان کرد: گروه‌های آموزشی در مناطق آموزش و پرورش فرصتی طلایی برای معلمین هستند.
کد خبر: ۹۲۶۸۰۵۶
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، علیرضا نخعی امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره خلاقیت با عنوان شوق مهارت بیان کرد:فلسفه وجود انسان خلاقیت است و یادگیری ریشه درونی دارد و این نوع یادگیری خلاقیت است که از آن گریزی نیست.

وی با بیان اینکه دوره ابتدایی سن تربیت و تاثیر پذیری است،گفت: متاسفم برای برخی برنامه‌های آموزش و پرورش که دور از شان انسان است و ظلمی برتر از این نیست که از انسانیت دانش‌آموزان غفلت کنیم.

نخعی با تاکید بر اینکه مهمترین گوهر نهفته در وجود آدمی خلاقیت است، عنوان کرد: باید از فرصت برنامه‌های تحولی سند تحول بنیادین در دوره ابتدایی استفاده کنیم و موضوع مهارت و خلاقیت و استفاده از دست بچه‌ها در تعلیم و تربیت ضروری است چرا که کودکان از راه دست بیشتر یادمیگیرند تا از راه مغز و قطعا این مهم منتج به تغییر فکر شود.

وی با تاکید براینکه این جشنواره فرصتی برای تغییر رویکرد است و باید بیش از پیش روی افکار معلمان دوره ابتدایی وقت بیشتری گذاشته و اهتمام ویژه داشته باشیم، بیان کرد: گروه‌های آموزشی در مناطق آموزش و پرورش فرصتی طلایی برای معلمین هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه اصالت با ریاضی، بخوانیم و بنویسیم و مباحث علوم تجربی نیست بلکه اصالت با شادی کودکان است، اضافه کرد: بیشتر از پارسال باید فرصت شادی و حرف زدن و دست سازه‌های به دانش‌آموزان داده شود.

نخعی با تاکید براینکه خلاقیت مقدمه یادگیری است، گفت: ایجاد فضای خلاقانه در بین کودکان و دانش آموزان آغاز یادگیری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات