رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها :

دانشگاه ها متبرک به حضور هیئات حسینی می شوند

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: به همه دفاتر نهاد دانشگاههای کشور و مسئولان آن ابلاغ شده است که به استقبال هیئت های داخل شهر بروند و به آنها اطلاع بدهند.
کد خبر: ۹۲۶۸۱۰۵
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌ها گفت: در ایام تعطیلی دانشگاه‌ها مجموعه هیئات دانشجویی هستند که مورد اقبال نخبگان دانشگاهی و فضای شهرها است که این هیئات در این ایام برنامه‌های خودشان را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: هیأت‌های دانشجویی در دهه اول محرم برنامه ریزی کرده اند که فعال باشند. با شروع ترم اگر شرایط به گونه‌ای باشد که دانشجویان در دانشگاه حضور داشته باشند، خارج از دهه اول محرم در دهه‌های بعدی قطعاً هیئت‌ها فعال هستند و اتفاق دیگری که صورت گرفته است این است که به دلیل وجود فضاهای باز و گسترده در دانشگاه‌ها جهت تجمع برای رعایت مسائل بهداشتی بعضی از دانشگاه‌ها میزبان هیئات شهرها هم هستند از این جهت دانشگاه‌های ما متبرک به هیئات حسینی شهر می‌شوند.

وی افزود: این موضوع به همه دفاتر نهاد در سطح کشور و مسئولان آن ابلاغ شده است که به استقبال هیئت‌های داخل شهر بروند و به آنها اطلاع بدهند که این فضاها در داخل دانشگاه موجود است که بحمدلله این اتفاق در حال انجام است و دانشگاه‌ها متبرک به حضور هیئات حسینی هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: در گذشته یکی از کارکردهای هیئات مذهبی ایجاد الفت و صمیمیت بین بخش‌های مختلف جامعه بود، این اتفاق بسیار مبارکی است. امسال بواسطه اینکه شرایط خاصی در جامعه وجود دارد به همین دلیل قطعاً مناسبات و ضوابط جدید بر جامعه حاکم می‌شود و خود به خود ظرفیت‌های جدیدی هم شناخته می‌شود یعنی فضاهای دانشگاهی که قبلاً ممکن بود هیئتی احساس نیاز به حضور در آن نداشته باشد و یا بالعکس اما امسال یک تلفیقی بین جامعه شهری و جامعه دانشگاهی رخ داده است و این رفت و آمدها موجب اتفاق‌های با برکت تری هم برای دانشگاه خواهد و هم سطح نخبگانی هیئات بواسطه حضور در فضاهای علمی ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی درباره کرسی‌های آزاداندیشی نیزگفت: کرسی‌های آزاداندیشی جز ضرورت‌های جامعه است و تلاش‌هایی در دوره‌های گذشته صورت گرفته است. در مقطعی آئین‌نامه‌ای برای آن نوشته شد. در فضای امروزی تلاش می‌کنیم جریان نخبگانی متولی برگزاری کرسی‌ها شوند و به صورت مسئله‌محور وارد کار شوند. اتفاق خوب در این زمینه افتتاح تالار گفت‌وگوی دانشکده اجتماعی دانشگاه تهران به عنوان اولین تالار گفت‌وگو بود. سلسله کرسی‌هایی در مسائل مختلف در این تالار برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار