گردهمائی هیئات مذهبی شهرستان ساوه با حضور حجت الاسلام دکترحسینی امام جمعه ساوه، ریاست محترم اداره تبلیغات اسلامی، مسئولین محترم دانشکده علوم پزشکی و مسئولین محترم هیئات مذهبی در مسجد انقلاب برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۶۸۱۰۹
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در این همایش گفت : ولایت علی و آل علی اصل دین است. برخی جو زده و احساساتی یکباره با که فضایی در کشور ایجاد شد یکباره اقدام به تعطیلی عزاداری حسینی کردند. ما متاسفیم که یک عده ای خیلی راحت و ساده سنگر را ترک می کنند.
وی گفت : مگر میشود مراسم امام حسین را تعطیل کرد، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان تعطیل شدنی نیست. چه توجیهی دارند کسانی که می گویند مراسم عزاداری را تعطیل کردیم. ما به جز محبت علی و فاطمه و فرزندانشان سرمایه ای نداریم و توحید واقعی را با ولایت علی (ع) گره می زنیم. حزب الله کسی است به علی (ع) اقتدا کند و ولایتش را بپذیرد.
وی با بیان اینکه محرم و عزای حسینی نباید تعطیل شود، افزود: در جبهه ها با همه مشکلاتی که داشتیم حضرت امام (ره) اجازه ندادند نذر امام حسین برای موارد دیگر هزینه شود. قرآن کریم می فرماید شعائر الله باید باعظمت باشد
امام جمعه ساوه با تاکید بر اینکه مجالس حسینی باید باعظمت برگزار شود، اظهار کرد: از مصادیق باعظمت مجالس عزای حسینی برگزار شدن پرشور توام با درس آموز بودن است
وی گفت: کشتی نجات بودن امام حسین (ع) است که امروز در عالم شیعه علی در نهایت اقتدار است. یک پرچم فوق همه پرچم هاست که آن پرچم امام علی(ع)، حضرت زهرا (س) و پرچم امام مهدی (عج) است.
حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه امام حسین (ع) به ما یاد داد که شرفمان را نفروشیم، اظهار کرد: هیئت نباید فقط به سینه زدن خلاصه شود. هیئت باید جوانان را حسینی تربیت کند. به معرفت افزایی هیئات اهتمام کنید.
وی تصریح کرد: یکی از ارزشهایی که برای ما مهم است رعایت بهداشت است. اگر ما کاری کنیم که دین بدنام شود قصد ما زیر سئوال می رود. اگر عزاداری کنیم و بگویند اینها به جان مردم بی توجهند متوجه خطا هم شده ایم
وی افزود: وقتی حضرت آقا می گویند هر چیزی باعث گسترش کرونا بشه سیئه است لذا ما نبابد کاری کنیم که مردم بدبین شوند. ما علیرغم انتقادی که یه برخی مصوبات داریم وظیفه داریم بیشتر از همه رعایت کنیم. جلسه برای امام حسین (ع) یه هیچ وجه نباید تعطیل شود اما نباید طوری برگزار شود که جان مردم به مخاطره بیفتد.

انتهای پیام/

 

ننالبیزز

ارسال نظرات