خبرهای داغ:
معاون قضایی دادگستری استان همدان خبر داد

پیگیری رفع مشکلات 9 نقطه حادثه‌خیز در استان همدان

معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: پیگیری کاهش تلفات جاده‌ای در 6 نقطه حادثه برون شهری و 3 نقطه حادثه خیز درون شهری توسط کارشناسان شناسایی شده و در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۹۲۶۸۲۵۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

پیگیری رفع مشکلات 9 نقطه حادثه‌خیز در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عباس نجفی در جلسه کاهش و پیشگیری از تصادفات و سوانح رانندگی استان همدان عنوان کرد: تصادفات و سوانح رانندگی در کشور ما، یکی از معضلات جدی است و متاسفانه سالانه شاهد از دست دادن تعداد زیادی از هموطنان به عنوان سرمایه‌های انسانی هستیم همچنین این قبیل حوادث موجب ورود پرونده‌های قضائی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام جهان درگیر با ویروس منحوس کرونا است و این بیماری موجب فوت تعداد قابل توجهی از افراد شده است اما در حوزه تصادفات سال‌ها است و روزانه تعدادی زیادی از شهروندان به علت سوانح رانندگی کشته می‌شوند و این مسئله عادی شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه از استانداردهای بین‌المللی در این حوزه عقب هستیم، بیان کرد: کاهش تصادفات و سوانح رانندگی مستلزم ایجاد زیرساخت‌هایی قوی و دقیق است و نمی‌توان در یک چشم‌انداز کوتاه مدت به آن دست یابیم بنابراین باید برای دسترسی به نقطه‌ای مطلوب تلاش ویژه‌ای انجام دهیم و با رفع موانع، تصادفات را به حداقل ممکن برسانیم زیرا از دست دادن یک نفر به عنوان سرمایه انسانی، موجب زیان به کشور خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه باید با تمام ظرفیت و توان برای رفع مشکلات و نواقص پای کار بیاییم، اضافه کرد: مشکلات این حوزه شامل بخش‌های مختلفی از جمله عوامل انسانی، عوامل جاده‌ای، مشکلات خدمات‌رسانی در جاده‌ها و نیز عدم ایجاد بسترهای لازم در راستای فرهنگ‌سازی رانندگی است که باید به صورت همزمان به آن بپردازیم تا خروجی مطلوبی داشته باشیم.

نجفی بیان کرد: در راستای کاهش تلفات جاده‌ای در حوزه برون شهری 6 نقطه حادثه خیر و در حوزه درون شهری سه نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده که باید عوامل حادثه‌خیز موثر رفع شود.

وی ادامه داد: افزایش آمار فوتی‌های حوادث جاده‌ای می‌طلبد که در این حوزه اقدامات بیشتری صورت پذیرد و زیرساخت و بسترهای مناسب فراهم شوند و همچنین دستگاه‌های مرتبط باید با پلیس راهور نیز نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات