مسئول اسبق دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه درگز:

رسانه‌ها باید همچون حضرت زینب (س) پیام‌رسان عاشورا باشند

مسئول اسبق دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه درگز با اشاره به شرایط ویژه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم امسال گفت: سنگینی رسالت ابلاغ پیام محرم، پیش از هر قشر و گروهی روی دوش فضای رسانه‌ای کشور است؛ رسانه‌ها باید همچون حضرت زینب (س)پیام‌رسان عاشورا باشند.
کد خبر: ۹۲۶۸۴۳۱
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام داوود عبداللهی با حضور در جمع خبرنگاران شهرستان درگز؛ ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، شرایط برگزاری مراسم محرم امسال را شرایط ویژه‌ای دانست که سنگینی رسالت آن، پیش از هر قشر و گروهی روی دوش فضای رسانه‌ای کشور است؛ رسانه‌ها باید همچون حضرت زینب(س) پیامرسان عاشورا باشند.

وی عنوان کرد: قشر مذهبی نباید نگران کم رونق شدن مراسم محرم باشند، چون حضرت زینب (س) وقتی در سال ۶۱ هجری جرقه محرم و عزاداری را زد نه تنها هیچگونه بستر رسانه‌ای و یار و یاوری نداشت بلکه تمام فضای رسانه‌ای آن زمان علیه حرکت ابی عبدالله (ع) بود؛ به نحوی که ایشان را خارجی و جدای از دین پیامبر(ص) می‌خواندند.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه سپاه خواف تاکید کرد:، اما در مقابل حضرت زینب (س) با اتخاذ دو سیاست رسانه‌ای به ظاهر کوچک، آنچنان انقلاب و غوغایی در فضای آن زمان به پا کرد که یزید ضمن لعن پسر مرجانه گفت: من راضی به قتل حسین بن علی (ع) نبودم.

حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به مشکی پوش کردن محمل کاروان به عنوان اولین سیاست حضرت زینب (س) تبیین کرد: همین کار کوچک سبب شد که ورود کاروان عزادار و سیاه پوش اسرا به هر شهری باعث برانگیخته شدن سوال در اذهان مردم شود که دلیل این عزاداری چیست و چه کسی قاتل و مقتول است؟ پاسخ این سوالات افکار را به سمت امام حسین (ع) و مظلومیت‌های ایشان برد.

وی افزود: سیاست دوم برپایی مراسم گریه و روضه بود، آن هم در یک خرابه محقر و کوچک؛ اما همان خرابه و محفل دشمنان اهل بیت(ع) را رسوا کرد و باعث شد عاشورا تا امروز زنده بماند و پیام آن جهانی شود.

عبدالهی تصریح کرد: تمامی این کار‌ها در سخت‌ترین شرایط و محدودیت‌ها صورت گرفت؛ اما در شرایط فعلی با وجود این حجم از امکانات باید برای محرم غوغایی برپاکنیم که آوازه و پیام آن به گوش تمام جهانیان برسد.

حجت الاسلام عبداللهی خطاب به همه عاشقان حسینی گفت: در برپایی مراسم عزاداری امسال، رعایت مسائل بهداشتی و جنبه رسانه‌ای کردن کار را به درستی انجام دهید، الباقی کار را اهل بیت (ع) مدیریت می‌کنند؛ کسی که ۱۴۰۰ سال عاشورا را چرخانده امسال هم با این شرایط به خوبی خواهد چرخاند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها