خبرهای داغ:
مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان همدان خبر داد
مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری استان همدان گفت: کتاب «مجلس نامه غم» شامل تاریخ تعزیه همدان از مجموعه دانشنامه استان، تألیف «اسماعیل مجللی» در آستانه محرم امسال به چاپ رسید.
کد خبر: ۹۲۶۸۴۷۹
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳

چاپ کتاب «مجلس نامه غم»، تاریخ تعزیه استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مصطفی قهرمانی ارشد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیشینه نمایش­‌های مذهبی در استان همدان به دوران قاجار باز می‌گرد، اظهار داشت: کتاب حاضر به تاریخ تعزیه در استان همدان اختصاص دارد و کیفیت اجراى آن را در شهرهاى استان شرح داده و دربردارنده سه مجلس فارسى و دو مجلس تعزیه ترکى است.

وی مناطق ملایر، تویسرکان، مریانج، شورین، درگزین را در برگزاری مراسم‌های مذهبی میدانی استان همدان شاخص دانست و افزود: دو نسخه ترکی موجود در کتاب شامل مجلس تعزیه روز عاشورا و مجلس شهادت امام رضا (ع) است که به همت حسینعلی معصومی آماده شده است.

مسئول واحد آموزش و پژوهش حوزه هنری همدان کتاب «مجلس نامه غم» را موجب ثبت تاریخ عزاداری نمایشی در استان همدان عنوان کرد و افزود: بخشی از کتاب «مجلس نامه غم» به معرفی تعزیه خوانان و شبیه خوانان تُرک زبان، به ویژه در مناطق «درگزین» و «کبودرآهنگ» همدان پرداخته است.

وی با بیان اینکه کتاب «مجلس نامه غم» در ۳۴۸ صفحه، دو فصل، تیراژ ۱۱۰۰ نسخه، در قطع وزیری و از سوی نشر طلایی در آستانه محرم سال جاری روانه بازار کتاب شده است، افزود: فصل اول کتاب شامل تعزیه در استان و فصل دوم آن مجالس ۵ گانه تعزیه را در برگرفته و کارشناس مذهبی اثر نیز حجت الاسلام رشیدی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات