کارشناس مسایل دینی:

کربلا الگویی برای همه نسل هاست

حجت الاسلام ابوالقاسم قربانی گفت: در واقعه کربلا برای همه نسل ها و سنین الگو وجود دارد.
کد خبر: ۹۲۶۸۵۷۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ آئین سوگواری دهه اول محرم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در ناحیه مقاومت بسیج استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

حجت الاسلام ابوالقاسم قربانی در این مراسم ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام  با اشاره به روایتی از پیامبرصلی الله علیه وآله گفت: همه چشم ها در قیامت گریان است مگر چشمی که بر حسین علیه السلام  گریسته باشد.

قربانی با اشاره به اهمیت سبک زندگی اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد: اهلبیت علیهم السلام الگوی سبک زندگی ما هستند.

وی با اشاره به وجود الگو در واقعه کربلا برای همه نسل ها و سنین، تصریح کرد: در کربلا برای زن و مرد، پیر و جوان و خردسال الگو وجود دارد و سبک و سیره اهل بیت علیهم السلام الگوی خوب و مناسبی برای نسل جدید ما می باشد.

قربانی با اشاره به تعبیر سردار سلیمانی که ما ملت شهادتیم، ملت امام حسین علیه السلام  هستیم ، گفت: سردار سلیمانی به امام حسین علیه السلام وصل شد. خدا هم ایشان را سربلند و معروف کرد.

در این مراسم معنوی یکی از ذاکران اهلبیت علیهم السلام به قرائت زیارت عاشورا و نوحه خوانی پرداخت و حاضران با اشک ماتم در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش سوگواری کردند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار