سید مرتضی علوی
استاد اخلاق وکارشناس امور دینی:

عاشورا تجلی مبارزه حق در برابر باطل است

حجت الاسلام هاشمی ، عاشورا را تجلی مبارزه حق در برابر باطل دانست و افزود: امام حسین(علیه السلام) مظهر شجاعت، ایثار و امام صلح و فتوت بود.
کد خبر: ۹۲۶۸۸۱۷
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری، همزمان با ایام محرم الحرام استاد اخلاق و کارشناس امور دینی در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سامان گفت: زمانی که لشکر حر مقابل کاروان امام حسین(علیه السلام) قرار گرفت و حتی مانع از این شد که امام حسین(علیه السلام) راه دیگری غیر از راه کوفه را برگزیند، زهیر به امام پیشنهاد کرد که اگر کار ما با اینها به جنگ کشیده می‌شود، امروز جنگ را شروع کنیم، چرا که تعداد آنها کمتر است و احتمال پیروزی و موفقیت ما خیلی بیشتر، تا اینکه صبر کنیم لشکریان فراوان دیگر آنها از راه برسند؛ اما امام حسین علیه السلام فرمود: زهیر من کسی نیستم که آغازگر جنگ باشم و این خیلی نکته مهمی است، یعنی آنجایی که امام حسین(علیه السلام) یک لشکر محدودی در مقابلش بود و به راحتی می‌توانست با آنها مبارزه کند، فرمود من آغازگر جنگ نخواهم بود.

حجت الاسلام هاشمی گفت: امام حسین (علیه السلام) تربیت یافته دامن پاک اسلام است و وجود و بقای اسلام در تاریخ هم در سایه فداکاری و ایثار ابی عبدالله الحسین(علیه السلام) است، زیرا امام حسین(علیه السلام ) مرد آزادگی، شرف، استقامت و جهاد و مرد فتوت و مردانگی به تمام معنا بود. وقتی لشکریان حر، که دشمنان او بودند به ایشان رسیدند، آنها و حتی چهارپایان آنها را سیراب کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: عاشورا تجلی مبارزه حق در برابر باطل، با آن شکوه بزرگ تاریخی بود که امام حسین(علیه السلام) را تبدیل به مظهر استقامت، ایستادگی، شهامت و شجاعت در برابر قدرت‌های ستمگر کرد.

این کارشناس مذهبی، بیداری اسلامی در کشورهای منطقه را الگوگرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست که ریشه در نهضت کربلا و درس آموزی از مکتب امام حسین علیه السلام و عاشورا دارد.

حجت الاسلام هاشمی در پایان عنوان کرد: قیام عاشورا درس ارزش های راستین و باورهای راسخ از جمله ایثار، شجاعت، شهامت ،جهاد در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر و تقویت مبارزین راه حق را در مقابل حاکمین ظالم جامعه نهادینه و پیروان اهل بیت(علیهم السلام) را به عنوان حامیان اصلی برقراری امنیت و آرامش با تاسی از درسهای مکتب کربلا و عاشورا در جامعه اسلامی معرفی کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار