غلامرضا حسن‌پور، مهم‌ترین برنامه‌های روز چهارم شهریورماه که به روز بسیج اصناف و بازاریان نامگذاری شده را تشریح کرد
کد خبر: ۹۲۶۸۸۲۸
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرنگار سرویس اصناف خبرگزاری بسیج ؛ غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با اشاره به فرا رسیدن روز بسیج اصناف اظهار کرد: چهارم شهریورماه به مناسبت سالروز شهادت شهید مهدی عراقی، با عنوان روز بسیج اصناف و بازاریان کشور نامگذاری و به همین مناسبت برنامه‌هایی در سراسر کشور اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: از جمله این برنامه‌ها گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و برگزاری مراسمات ویژه طبق شرایط هر شهرستان و استان به صورت فیزیکی یا مجازی به منظور گرامیداشت شهدای اصناف و بازار به ویژه شهید حاج مهدی عراقی است.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور بیان کرد: طرحی هم مشترکاً با بسیج مداحان درباره تولید ماسک پارچه‌ای چند بار مصرف داریم که در این طرح خیرین اصناف و بازار، پارچه‌ها را در اختیار هیئت‌ها می‌گذارند و هیئت‌ها هم با حضور مردم جهت تولید ماسک اقدام می‌کنند. از سوی دیگر با توجه به همزمانی با دهه اول محرم، برنامه‌های ما نیز با رنگ و بوی عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار خواهد شد.

حسن‌پور در پایان یادآور شد: مرحوم شهید مهدی عراق در تاریخ ۴ شهریور ۱۳۵۸ توسط گروهک منحرف فرقان در یکی از خیابان‌های تهران به همراه فرزند نوزده ساله خود به نام حسام‌الدین هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید و این دو شهید بزرگوار از جمله ۱۷ هزار شهید ترور در ایران هستند که به خیل عظیم شهدای ترور پیوستند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که از ۱۱ هزار شهید اصناف و بازاریان کشور، ۵۰۰ نفر از آنان از شهدای ترور هستند.

ارسال نظرات