مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان در گفت وگو با «بسیج»:

نذورات مردم در ماه محرم را به سمت کمک مومنانه سوق دهیم

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان گفت: بسیاری از مردم در ماه محرم نذورات و خیراتی را دارند که با توجه به شیوع ویروس کرونا ، بهتر است این نذورات به سمت کمک به فقرا و قشر مستضعف هدایت شود.
کد خبر: ۹۲۶۹۲۳۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸

حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان به اهتمام و جدیت در نهادینه سازی اصلاح الگوی مصرف وحفظ بیت المال اشاره کرد وگفت: در دین مبین اسلام اسراف نقطه مقابل صرفه جویی و  اصلاح الگوی مصرف بوده وخداوند متعال در قرآن کریم در چندین آیه به این مهم تاکید کرده است.

 

وی با اشاره به آیه 147 سوره آل عمران «وَمَا كَانَ قَوْلَهُمْ إِلَّا أَنْ قَالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِي أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ: پروردگارا! گناهان و زياده‌روى در كارمان را ببخشاى و گام‌هاى ما را استوار بدار و ما را بر گروه كافران يارى ده»،تصریح کرد:از این آیه شریفه چنین استنباط می شود که بحث اسراف به خود شخص،مسائل اجتماعی،جامعه اسلامی برمیگردد و از طرفی با عدم صرفه جویی وافزایش اسراف،کفار بر مومنین مستولی می شوند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان اهتمام به اصلاح الگوی مصرف میبایست دربرنامه فردی،اجتماعی ومدیریت خانوادگی وسازمانی مورد توجه قرارگرفته وبه آن عمل شود،افزود: مدیریت وتحقق این موضوع وصرف بیت المال در مواقع لزوم سبب افزایش بصیرت وآگاهی در جامعه شده و در ذخیره منابع برای فقرا،مستضعفین ونیز نسل های آینده تاثیر بسزایی داشته و زمینه  پشتیبانی از مراکز اجتماعی،علمی واقتصادی را فر اهم می آورد.

 

حجت الاسلام بیگدلی در خصوص رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و نام گذاری امسال بعنوان جهش تولید ادامه داد: رهبر انقلاب همواره بر ضرورت تغییر و تحول جدی را در جهت بهره وری، پیشگیری از اسراف های عمومی و مصرف بی رویه منابع مختلف تاکید نموده اند.

 

وی با اشاره به اینکه طبق آیات وروایات قرآن کریم وائمه اطهار لازم است نسبت به بحث اسراف بی تفاوت نباشیم وصرفه جویی را سرلوحه کار خود قرار دهیم،خاطرنشان کرد:اسراف تکبر ساز است وانسان را متکبر می کند اما رعایت الگوی مصرف سبب آرامش انسان شده وبه سوی زهد هدایت می کند.

 

این مسئول به عدم رعایت اصلاح الگوی مصرف به طور اصولی،جامع و دقیق در کشور اشاره وابراز کرد:افزایش تجمل گرایی،اسراف در انرژی،برگزاری برنامه ها وجلسات غیرضروری در برخی سازمان ها و...از نمونه های بارز عدم تحقق بخشی کامل به اصلاح الگوی مصرف در کشور است که اگر پشتیبانی لازم صورت بگیرد دارایی و منابع، ماندگاری یافته و در فرصتی مناسب تر از آن استفاده می شود چرادر اسلام هم افراط و هم تفریط مذمت شده است.

 

وی با اشاره به ضرورت تبیین واجرای اصلاح الگوی مصرف در سازمان ها بیان کرد:سپاه پاسداران نیزسعی در تحقق بخشی به دستورات خداوند متعال و نیز دغدغه رهبری (مدظله العالی) در این مهم را دارد که کاهش حساسیت نسبت به هزینه کرد از بیت المال، تذکر و افزایش بصیرت وروشنگری نسبت به این موضوع، ،کاهش ماموریت های غیرضروری وصرفه جویی در  مصرف انرژی نمونه هایی از موارد رعایت شده در سپاه در این زمینه می باشد.

 

حجت الاسلام بیگدلی به نذورات مردم در ماه محرم اشاره ویادآور شد: بسیاری از مردم در ماه محرم نذورات و خیراتی را دارند که با توجه به شیوع ویروس کرونا ، بهتر است این نذورات به سمت کمک به فقرا و قشر مستضعف هدایت شود.

 

وی افزود:با اجرای رزمایش کمک مومنانه  در ماه محرم جلوه ای باشکوه از شورحسینی مردم زنجان را به نمایش بگذاریم.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات