معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور

از محل موقوفات، ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در کل کشور توزیع می شود

حجت الاسلام عادل گفت: امسال از محل موقوفات در ایام محرم، ۵۰۰ هزار بسته معیشتی برای توزیع در کل کشور آماده شده است که با کمک هیات های مذهبی بوده تا برکات این امر به سفره نیازمندان منتقل شود و ارزش ریالی هر بسته ۴۰۰ هزار تومان می باشد.
کد خبر: ۹۲۶۹۲۴۹
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم رزمایش شمیم حسینی که با حضور آیت اله عابدینی امام جمعه قزوین، حبیبی معاون سیاسی استاندار، حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، علی شفیعی فرماندار قزوین و خیرین در صحن امامزاده حسین(ع) برگزار شد بیان کرد: هرساله در ماه محرم شور و حرارتی در دل های دوستداران اهل بیت(ع) ایجاد می شود که این حرارت هرگز سرد نخواهد شد و هر ساله رونق این عزاداری ها بیشتر می شود.

وی گفت: این عشق اهل بیت و امام حسین(ع) در شیر مادران و در رفتار و کلام پدران این سرزمین وجود دارد که به فرزندان منتقل می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار کرد: با توجه به شرایط خاصی که بر جهان و کشور ما مبنی بر شیوع بیماری کرونا حاکم است، برگزاری عزاداری در گرو حفظ و رعایت پروتکل هاست
و اگر اصرار جامعه مذهبی بر اجرای عزاداری هاست بی احترامی به کادر درمان نبوده بلکه برای جلوگیری از سرگردانی و رسیدم به اجماع کلی جهت برگزاری عزاداری ها است.

حجت الاسلام عادل ضمن تقدیر از تلاش تمام کسانی که در عرصه سلامت مردم مجاهدانه تلاش کردند عنوان کرد: امروز در مراسمات با توجه به اینکه تمام اصول و پروتکل های بهداشتی رعایت می شود، حضور جوانان بسیار چشمگیر است.

وی افزود: سازمان اوقاف به امام حسین گره خورده و وقتی نام وقف برده می شود مجالس روضه و کربلا بیاد می آید و لذا برنامه های مفصلی در سطح کشور جهت برگزاری مراسمات عزاداری طراحی شده و امروز بیش از ۲۵۰۰ امامزاده در فضای باز برای عزاداری سیدالشهدا آماده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد:
از ابتدای سال و همزمان با شیوع بیماری کرونا نیز اگرچه حضور مردم در امامزادگان محدود شده اما هیچ امامزاده تعطیل نشده بلکه بقاع تبدیل به کارگاه های دوخت ماسک شده و بیش از پانزده هزار ماسک از طریق خادمین امامزادگان برای توزیع در جامعه هدف دوخته و آماده شده است.

حجت الاسلام عادل در پایان گفت: بسیاری از فعالیت موقوفات ما در ایام عزاداری مربوط به اطعام عزاداران بوده و با توجه به شرایط موجود و تغییر شیوه در اجرای این امر، امسال از محل این موقوفات در ایام محرم، ۵۰۰ هزار بسته معیشتی برای توزیع در کل کشور آماده شده است که با کمک هیات های مذهبی بوده تا برکات این امر به سفره نیازمندان منتقل شود و ارزش ریالی هر بسته ۴۰۰ هزار تومان می باشد.

 

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار