حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک در جمع طلاب عنوان کرد:

معنویت، ماندگاری و اثر گذاری از ویژگی های قیام عاشورا است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به بیان ویژگی های قیام امام حسین (ع) و روز عاشورا پرداخت و گفت: معنویت، ماندگاری و اثر گذاری از ویژگی های بارز قیام عاشورا است.
کد خبر: ۹۲۶۹۳۶۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویرامد حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک امروز در جمع طلاب حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: دین مبین اسلام تا پایان جهان جوابگوی نیاز های همه بشریت در تمامی اعصار و ادوار است.

وی با اشاره به اینکه روز تولد اسلام روز ارزشمند و مقدسی است، گفت: دومین روز مقدس در تفکر اسلام روز اکمال و اتمام دین اسلام است روزی که خداوند بزرگ و خالق هستی بخش راضی می شود که اسلام دین ارزشمند برای همه بشریت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک ابراز داشت: در غدیرخم با نزول آیه تبلیغ و در حجت الوداع پیامبر عظیم شان اسلام از طرف خداوند رسالت دارند که مقام و منصب امامت و ولایت اهل بیت را برای مردم تبیین کنند.

وی افزود: موضوع امامت انتسابی که اهل بیت به عنوان حجج الله بعد از نبی از ملکه عصمت برخوردارند و دارای امامت انتسابی هستند در روز غدیر خم بیان می شود.

امام جمعه موقت یاسوج اظهار داشت: سومین روز مقدس در تفکر ناب اسلام روز عاشوراست. در چنین روزی دین اسلام به واسطه پیامبراسلام در صدر اسلام ظهور پیدا کرد، در روز عید غدیر خم کامل شد در روز عاشورا از سوی سید الشهدا و یاران باوفایش مورد حراست همه جانبه قرار گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: درست است که جریان تاریخ ساز عاشورا در سال 61 هجری قمری در دهه اول محرم اتفاق افتاد اما این اتفاق منشا برکات زیادی بوده است آثار ارزشمند در طول تاریخ تاکنون دارد.

وی گفت: در صحنه عاشورا حسین بن علی و یاران باویایش دفاع جانه ای از تفکر اسلام داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک بیان کرد: بهترین گلواژه های ناب دین و قشنگ ترین برجستگی های تفکر اسلام از جمله شهادت طلبی، صبر و پایداری در برابر دشمن، عدالت طلبی و ... در روز عاشورا توسط سید الشهدا و یارانش ترجمه و تفسیر عینی و عملی شدند.

این مسئول افزود: به همین خاطر در دوران دفاع مقدس رزمندگان، ایثارگران و روحانیون ما به عنوان طلایه داران عرصه دفاع از کیان اسلامی یکبار دیگر این گلواژه ها را با مقاومت در برابر دشمنان ترجمه و تفسر عینی می کنند.

وی ابرز داشت: امام حسین علیه السلام مصیبت های زیادی را در روز عاشورا متحمل می شود تا دین اسلام بماند و این یعنی دفاع همه جانبه از تفکر اسلام و عاشورا و محرم در تاریخ اسلام به نام روز دفاع از اسلام لقب گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک گفت: اولین ویژگی عاشورا بعد ارزشی و قداست و معنویت و بندگی است و هر چه امام حسین و یارانش به لحظه شهادت نزدیکتر می شوند طراوت و نشاط ایمانی در چهره آنها بیشتر نمایان می شود.

وی بیان کرد: دومین ویژگی عاشورا ماندگاری آن است و در تاریخ اسلام ماندگار شد و این ارزشمند ترین حرکت امام حسین و یارانش جاودانه شد و امروز بعد از گذشت 1300 سال از این نهضت، همچنان عاشورا زنده است و محرم تازگی دارد.

امام جمعه موقت یاسوج افزود: سومین ویژگی عاشورا اثر گذاری آن است و نهضت امام حسین علیه السلام در طول تاریخ برای بشریت و جهان اسلام داشته است و شهدا با تاسی از فرهنگ عاشورا از کشور دفاع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک ابراز داشت: یکی از مهمترین اثرات عاشورا پیروزی انقلاب اسلامی است در قرن بیستم روحانیت اصیل و مرجعیت و فقاهت پشت سر امام امت همراه با اقشار مختلف مردم این انقلاب را به وجود آوردند که این انقلاب نیز مانند عاشورا دارای سه ویژگی است.

وی گفت: روز عاشورا دفاع ابدی و همه جانبه از تفکر اسلامی است .

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک افزود: چهارمین روز مقدس در تاریخ اسلام که هنوز محقق نشده است روز ظهور منجی عالم بشریت است که جزو مسلمات و تفکرات شیعی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هیچ کشوری به اندازه تفکر اسلام سیاسی نمی تواند در عالم ادعای تمدن سازی بکند و یقینا جهان در انتظار و تشنه عدالت است .

وی گفت: گفتمان ارزشمند مقاومت از نگاه رهبرفرزانه انقلاب اسلامی باید تبیین شود و مطالبات و تدابیر رهبری در دوران غیبت برای ما حجت است .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خطاب به روحانیون حاضر در این مراسم گفت: جامعه اسلامی ما نیازمند جهاد تبیین است و وظیفه داریم فرمایشات رهبر انقلاب را برای مردم و خودمان تبیین کنیم.

وی بیان کرد: یکی از راهبردهای مقام معظم رهبری دکترین مقاومت حداکثری در برابر دشمن است.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک تصریح کرد: استراتژی دشمن و نظام سلطه به رهبری آمریکا امروز فشار حداکثری است و در برابر این تفکر، رهبر انقلاب گفتمان مقاومت حداکثری را مطرح کردند.

وی گفت: هر کشوری که از سوی دشمن مورد تجاوز قرار بگیرد یا باید تسلیم شود و دست ها را ذلیلانه بالا ببرد که این مورد در ادبیات دین اسلام جایگاهی ندارد و یا باید از شیوه نرمش قهرمانانه بهره ببرد که اقتضایی است و می تواند با نظرکارشناسان و حاکمیت اسلامی به عنوان یک تاکیک مورد استفاده قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک ابراز داشت: مقاومت تنها مقاومت در عرصه نظامی نیست بلکه مهمترین راهبرد جمهوری اسلامی در برابر فشار دشمن، مقاومت حداکثری است ودر بعد نظامی ، سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و .... باید مقاومت حداکثری را در پیش گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در پایان گفت: رهبر انقلاب اسلامی بهترین مواضع سیاسی را در مقابل دشمن اتخاذ می کنند که در عرصه مقاومت سیاسی به بازدارندگی رسیده ایم اما در عرصه اقتصادی و فرهنگی نیاز است به مرحله بازدارندگی برسیم تا بر مشکلات فائق شویم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات